Sökning: "nätverk varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden nätverk varumärke.

  1. 1. “Vapnet är en form av identitet för dem. Man vill bli förknippad med det här våldsamma, machomodellen”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Isabell Ekman; Ofelia Eilertz; [2023]
    Nyckelord :Kriminella nätverk; skjutvapenvåld; våldskapital; maskulinitetsideal; street capital; code of the street; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna text presenteras en kvalitativ intervjustudie baserad på utsagor från tio informanter med utgångspunkt i hur kriminella nätverk har förändrats. Forskning har visat att Sverige är unikt vad gäller ökningen av skjutvapenvåld. Den grupp som står för majoriteten av våldet är unga män. LÄS MER

  2. 2. BORTOM DE FYRA VÄGGARNA: UPPBYGGNADEN AV UPPLEVELSEHOTELLENS VARUMÄRKEN I ETT HYPERANSLUTET SAMHÄLLE

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Lahti; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har resulterat i ett hyperanslutet samhälle som påverkat förutsättningarna förvarumärkesbyggandet i en takt som aldrig någonsin tidigare skådats. Konceptethyperanslutning hänvisar till den ökade informationstillgängligheten, hastigheten avinformationsspridning och tillväxten av nätverk som skapats kopplat till enhet-till-enhet-anslutning mellan smarta enheter. LÄS MER

  3. 3. User Generated Content : En kvalitativ studie om kvinnliga konsumenters inställning till autenticitet av användargenererat innehåll och marknadsföring på Instagram genom influencers inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Arseny Selov; Fariza Kashaeva; [2022]
    Nyckelord :User Generated Content; UGC; Instagram; Influencers; Influencer-Marketing; Authenticity; Brand Authenticity;

    Sammanfattning : Utvecklingen av sociala medier har tagit 2000-talet med storm vilket har lett till en ny era av Web 2.0. En era som möjliggör för användare att enkelt producera digitalt innehåll och med ett klick publicera det för hela världen att se. LÄS MER

  4. 4. Vad lockar en grön kund? : - En kvantitativ studie om hur konsumenter påverkas av positivaoch negativa aspekter inom grön marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :John Wiklund; Kasper Lindqvist; Wingqvist Anton; [2020]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; Greenwashing; Miljömärkningar; Influencer; Word of mouth; Emotionell och Rationell kommunikation; Miljöengagemang.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilken inverkan grön marknadsföring har påkonsumenter i deras val av produkt gällande livsmedel. Genom att undersöka fem olika aspekter inomgrön marknadsföring ämnar studien att ge mer insikt i hur konsumenter kan påverkas i både positivoch negativ riktning. LÄS MER

  5. 5. "Har ni stoppat kakor i ölet, är ni helt dumma i huvudet?"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amanda Knöös; Emmie Lindh; [2020]
    Nyckelord :bryggerier; alkohol; hantverksöl; hantverksbryggerier; mikrobryggerier; nätverk; visuell kommunikation; sociala medier; strategisk kommunikation; varumärke; identitet; lokalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur hantverksbryggerier i Göteborg arbetar med sin externa strategiska kommunikation genom sina nätverk, på sociala medier, med sin grafiska profil samt genom försäljning och distribution. Valet av teman gjordes för att få en helhetsbild av bryggeriernas verksamhet. LÄS MER