Sökning: "nackdelar med skolan"

Visar resultat 21 - 25 av 518 uppsatser innehållade orden nackdelar med skolan.

  1. 21. Spel spel gör man på fritiden, i skolan lär man sig : En litteraturstudie om digitalt spelbaserat lärande i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/HLK, Skolnära forskning

    Författare :Simon Hedin; Tobias Simmeborn; [2023]
    Nyckelord :digitalt spelbaserat lärande; matematik; grundskolan; elever;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart utvecklar samhället dagligen och detta avspeglar även skolväsendet som gjort reformer i styrdokumenten. Digitala spel har blivit en del av elevernas vardag och styrdokumenten förespråkar en elevnära och intresseväckande undervisning. LÄS MER

  2. 22. Major Component Replacement on Floating Wind Turbines

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Kilian Galle; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Among the challenges that floating offshore wind (FOW) energy faces today, operation and maintenanc ecosts, and especially major component replacements (MCR), are an important cost reduction lever. MCRs are defined as any failure on a wind turbine requiring the change of an entire main component of the turbine, such as a gearbox, generator, blade, nacelle, etc. LÄS MER

  3. 23. Användning av spelfilm i undervisningen : Vilka för- och nackdelar för filmen som undervisningsmedium med sig i klassrummet?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Angelica Sedergren; [2023]
    Nyckelord :Film; spelfilm; filmkunskap; fiktion; undervisning; undervisningsmedium; text; det vidgade textbegreppet; gymnasiet; svenska; historia; historiemedvetande; identifikation; utveckling;

    Sammanfattning : Hur kan man arbeta med film i skolan? Och hur gör man det bra? Denna litteraturstudie har som syfte att undersöka vilka användningsområden film har i undervisningen och vilka fördelar, nackdelar och fallgropar och problem det kan medföra. Detta görs för att ge lärare stöd i att göra bättre och mer medvetna avvägningar för att kunna ta bättre motiverade beslut i sin undervisningsplanering. LÄS MER

  4. 24. Advantages and Disadvantages of a Web-Based, Interactive Resume : A Qualitative Case Study

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nicole Wijkman; Karolina Sjökvist; [2023]
    Nyckelord :CV; resume; recruitment process; resume format; user experience; CV; rekryteringsprocess; CV-format; användarupplevelse;

    Sammanfattning : This thesis examines the advantages and disadvantages of interactive resumes in comparison to traditional static formats, with a specific focus on their relevance in the consultancy industry. Despite the prevalent use of resumes in job applications, there is a lack of research on the merits and drawbacks of interactive resumes in relation to their static counterparts. LÄS MER

  5. 25. MOTIVATION och LÄRANDE sonderingar kring TVÅLÄRARSKAPET

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Eugen Sebastian Reichardt; [2023]
    Nyckelord :Motivation; motivation theories; learning process; co-teaching; strategies; “cramming” contra “educating”.; Motivation; motivationsteorier; inlärning; lärande; tvålärarskap; strategier; ”lära ut” versus ”lära in”.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete grundades på en kvalitativ och empirisk studie. Målsättningen har varit att utröna vilka teorier och faktorer som kunde bidra till elevers motivation och lärande, och hur lärare verksamma i undervisningen av naturvetenskapliga ämnen ser på möjligheterna att kunna påverka denna. LÄS MER