Sökning: "negativt med globalisering"

Visar resultat 21 - 23 av 23 uppsatser innehållade orden negativt med globalisering.

  1. 21. Granskning av svenska revisionsbolag - hur påverkas de av globaliseringen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas.K Frountzos; Sophie Palmdahl; [2007]
    Nyckelord :granskning av revisionsbolag; Sarbanes-Oxley Act; åttonde direktivet; självreglering; globalisering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är utreda vad SOX och EU:s åttonde bolagsdirektiv innebär, och hur dessa regleringar kommer att påverka svenska revisionsbolag. Syftet är också att undersöka hur en optimal övervakning av revisionsbolagen bör se ut och om det är negativt för revisionsprofessionen att bli av med sin självreglering. LÄS MER

  2. 22. Globalisering och Internationalisering : en studie om hur svenska företag i hemelektronik- och livsmedelsbranschen påverkas

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Demet Kocabiyikoglu; Dimitra Tziova; [2007]
    Nyckelord :hemelektronikbranschen; globalisering; internationalisering; utländska företags intrång; livsmedelsbranschen;

    Sammanfattning : De senaste decennierna har handeln mellan länder ökat kraftigt ochdessutom har det elektroniska informationsutbytet, kapitalströmmarna,resandet och migrationen ökat. Det har bland annat medfört attglobaliseringens påverkan har börjat kännas i länder över världen, därnationsgränser blir allt mindre betydande. LÄS MER

  3. 23. Småföretagares attityder till tillväxt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Anna Olsson; [2006]
    Nyckelord :Small business venturing; growth; network; capital; Småföretagandet; tillväxt; nätverk; kapital;

    Sammanfattning : Sammanfattning I dagens förändringssamhälle, med en ökad globalisering och en snabb teknologisk utveckling behöver företagen hänga med i utvecklingen för att de inte ska bli ikapp- och förbisprungna. För att de ska lyckas med detta behöver de ha en offensiv inställning till tillväxt, de bör hela tiden tänka framåt och se vad de kan göra för att, inte bara hänga med utan, ta ledningen och visa vägen in i framtiden. LÄS MER