Sökning: "neurocognitive test"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden neurocognitive test.

  1. 1. Exploring serial positioning effects in Claeson-Dahl's Test for verbal learning and retention – a naturalistic study

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Hampus Fritz; [2024]
    Nyckelord :serial positioning effect; Claeson-Dahl’s Test for verbal learning and retention; neuropsychology; memory; word list; Seriepositionseffekten; Claeson-Dahls Test för inlärning och minne; neuropsykolog; minne; ordlista; Social Sciences;

    Sammanfattning : Serial positioning effects and the derived recency ratio has shown increasing promise as clinical tools for evaluating neurocognitive disorders. These measures have remained unexplored in Claeson-Dahl’s Test for verbal learning and retention (CDT). LÄS MER

  2. 2. Eye Tracking Based Neurocognitive Screening for Epilepsy in Infancy

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Samanta Knapič; [2020]
    Nyckelord :Epilepsy; Infancy; Eye tracking; Neuro-cognitive development; Epilepsi; Spädbarnstid; Eye tracking; Neuro-kognitiv utveckling;

    Sammanfattning : The aim of this study was to evaluate gaze behaviour in relation to cognitive development among infants with epilepsy. Our sample consisted of 60 infants with epilepsy that underwent cognitive testing and developmental assessment. LÄS MER

  3. 3. Is Speed a Magnitude? : Neurocognitive Estimations of Speed and its’ Connection to Time, Space and Numeric/Quantity Estimations

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Björn Alvinge; [2018]
    Nyckelord :; Speed; Time; Number; Space; Mental Line; Magnitude; ATOM; Problem Size; SNARC;

    Sammanfattning : Associations between space, time, numbers and quantities have suggested that there must be a shared representational format which underlies them. One of the more prominent theories of an underlying system of representation is that of ATOM, which suggests that the there exists a generalized system of magnitude which processes these dimensions. LÄS MER

  4. 4. The relation between human-to-human interaction and human-to-tablet interaction in a neurocognitive test

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Ekwall; Linnea Holm; [2018]
    Nyckelord :Digitalization; neurocognitive test; Rey Auditory Verbal Learning Test RAVLT ; mild cognitive impairment MCI ; validation study; usability; speech interface; human-computer interaction HCI ;

    Sammanfattning : Our lives become longer with new advancements in medicine and technology. As a result, cognition and memory impairments will become a growing concern[23]. To be able to treat cognitive decline, dementia and related diseases, the need for early detection of memory deficiencies increases. LÄS MER

  5. 5. Ordflöde och läsförmåga hos studenter med och utan dyslexi : En undersökning av FAS, djurflöde och verbflöde

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Zeinab Shareef; [2017]
    Nyckelord :verbal fluency; semantic fluency; action fluency; letter fluency; developmental dyslexia; phonological awareness; RAN; rapid automatized naming; ordflöde; semantiskt ordflöde; FAS; djurflöde; verbflöde; fonologiskt ordflöde; fonologisk medvetenhet; fonologisk förmåga; dyslexi; snabb automatiserad benämning;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte. Ordflödestest undersöker en persons förmåga att generera så många ord som möjligt under en minut. Orden kan börja på en viss bokstav eller tillhöra en särskild kategori. FAS är ett vanligt ordflödestest där orden som ska genereras börjar på bokstäverna F, A och S. LÄS MER