Sökning: "nulägesanalys för FÖRETAG"
Visar resultat 31 - 35 av 90 uppsatser innehållade orden nulägesanalys för FÖRETAG.
31. Optimering av svetsande operationer : En fallstudie utförd inom fordonsindustrin
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : I en värld där kvalitet blir allt viktigare behöver industrin fortsätta att kontinuerligt förbättra produktkvaliteten. Genom statistiska metoder kan organisationer skapa kunskap om produkter och processer som kan användas vid förbättringsarbeten. Examensarbetet genomfördes som en fallstudie på ett företag inom fordonsindustrin. LÄS MER
32. Effektivisering av en produktionsprocess : En fallstudie på Corroventa AB
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : A major concern for companies today is the necessity to manufacture a wide range of products with short lead times and at a low cost. This puts greater demands on companies to have a good product mix and volume flexibility while maintaining a high level of efficiency. LÄS MER
33. Mångfald genom inkluderande verksamhet : En nulägesanalys av Holmen Skog
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)Sammanfattning : Svenska företag står inför stora marknadsförändringar i takt med att modern teknik, sociala strukturer och den etniska sammansättningen i samhället förändras. Ett sätt att arbeta med dessa förändringar är att öka mångfalden på arbetsplatsen genom inkluderande verksamhet. LÄS MER
34. Fallstudie om effekten av att separera värdeskapande processer från stödjande processer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)Sammanfattning : Globaliseringen har medfört en ökad konkurrens på marknaden vilket tvingar företag att flytta utomlands eller effektivisera sina processer för att fortsätta vara framgångsrika. För att effektivisera sina processer måste även företag prioritera olika processer och öka utnyttjandegraden på de processer som skapar värde för kunden. LÄS MER
35. Servicification readiness : Determining the servicification readiness of product-centric companies
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The purpose of the study is to determine what levels of servicification readiness that technology- and product-centric companies can expect if they decide to servitize. Servicification readiness is defined as how ready the organization is to manage and go thru the organizational transformation that follows from a decision to servitize. LÄS MER