Sökning: "okonventionell marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden okonventionell marknadsföring.

  1. 1. Gränsöverskridande Grafisk Design En studie om grafisk design inom gerillamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Louise Persson; [2020]
    Nyckelord :Gerillamarknadsföring; grafisk design; kreativ media; marknadsföring; pop-out effekt; reklam.;

    Sammanfattning : Under 1980-talet myntades uttrycket gerillamarknadsföring av marknadsföraren Jay Conrad Levinson. Denna term skapades för att beskriva en okonventionell marknadsföringsmetod som framförallt skulle ha som syfte att användas av mindre företag som genom kreativitet skulle kunna konkurrera med företag med stora ekonomiska muskler. LÄS MER

  2. 2. Kreativitet vs Kapital : Användningen av innovativa marknadsföringsmetoder hos svenska modeföretag

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Josefina Rafstedt; Johanna Friberg Lundgren; [2015]
    Nyckelord :Early-stage companies; branding; unconventional marketing; fashion industry; social networks;

    Sammanfattning : År 2013 var den globala omsättningen för modeindustrin ca 76 tusen miljarder svenska kronor (Office of Textiles and Apparel, 2014). Bara i Sverige omsattes det 229 miljarder svenska kronor år 2012 inom denna sektor, en ökning på 11 % från föregående år (Tillväxtverket, 2014). LÄS MER

  3. 3. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Maria Gustafsson; Johanna Grönvall; [2014]
    Nyckelord :okonventionell; viral-; stealth marknadsföring; word-of-mouth; beteende; unconventional; guerrilla-; viral-; stealth marketing word of mouth; attitude; behavior; gerilla-; attityd;

    Sammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER

  4. 4. Vad förväntade du dig egentligen? : En studie om förväntningar på gerillamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Hanna Evestål; Annie Karlsson; Axel Nordgärd; [2014]
    Nyckelord :Expectations; Guerilla marketing; Quality; Needs.; Förväntningar; gerillamarknadsföring; kvalitet; behov.;

    Sammanfattning : Inledning: En förväntning är en sinnesstämning som människor känner kring något eller någon innan de kommer i kontakt med objektet. Detta grundar sig i många fall i en positiv känsla över hur något kommer att bli och har vissa krav som den ämnar leva upp till. LÄS MER

  5. 5. En studie i konsumenters uppfattning om okonventionella metoder

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Shamim Bäcklund; Fredrik Steen; [2006]
    Nyckelord :okonventionell marknadsföring; situationsanpassad kommunikation; påverkare; personlig rekommendation; ;

    Sammanfattning : .... LÄS MER