Sökning: "online-gaming"
Visar resultat 6 - 10 av 76 uppsatser innehållade ordet online-gaming.
6. Does your gender impact your experience inregulated esports communities? Analyzingexperiences and contributions from participants inan esports Discord server
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : With the growth of esports in recent years, it has become important to study different aspects of thedigital footprints that come with it. Esport is a form of sport competition using video games whereplayers or teams compete against each other using certain games in a competitive environment,governed by rules and regulations. LÄS MER
7. Bortom skärmen : En undersökning kring förebyggandet av toxicitet och främjandet av goda sociala interaktioner i online-spelmiljöer.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : This paper examines social aspects of computer and video gaming, includingplayers' perceptions of socialization surrounding gaming, its importance to theplayers, as well as factors that can lead to bad behavior online. In addition, adesign process based on the research results is showcased. LÄS MER
8. "Är det ett bra socialt umgänge så mår man bra av det" : En kvalitativ uppsats om ungdomars sociala relationer i online gaming och dess betydelse för den psykiska hälsan.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Sociala relationer har en betydande roll för den psykiska hälsan. Idag är det populärt bland ungdomar att ha sociala relationer online vilket sker bland annat via online gaming. LÄS MER
9. Emotionshantering i onlinespel : En kvalitativ undersökning om hanteringen av negativa emotioner i tävlingsinriktade onlinespel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : E-sport är vid början av 2020-talet en mer accepterad sport än tidigare i historien och har nått en sådan kommersiell nivå att spelare i toppskiktet kan livnära sig på det. I takt med att spelen blivit mer tävlingsinriktade samt upptar en stor del av mångas tid har oron över spel och spelmiljöers potentiella psykologiska effekter aktualiserats. LÄS MER
10. Activism in MMORPGs: A case studyof the MapleStory player boycott
Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : This thesis explores how online gaming has become a central tool for networked social movements to participate in consumer activism. I look at the case study of MapleStory: a Korean MMORPG game and their consumer activism efforts started by the players. LÄS MER