Sökning: "online-gaming"

Visar resultat 6 - 10 av 76 uppsatser innehållade ordet online-gaming.

  1. 6. Does your gender impact your experience inregulated esports communities? Analyzingexperiences and contributions from participants inan esports Discord server

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lucas Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Esports; Esport; Gender; Hostility; Discrimination; Discord; Online; Video games; games;

    Sammanfattning : With the growth of esports in recent years, it has become important to study different aspects of thedigital footprints that come with it. Esport is a form of sport competition using video games whereplayers or teams compete against each other using certain games in a competitive environment,governed by rules and regulations. LÄS MER

  2. 7. Bortom skärmen : En undersökning kring förebyggandet av toxicitet och främjandet av goda sociala interaktioner i online-spelmiljöer.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Elliot Klemming; [2023]
    Nyckelord :online-gaming; online toxicity; socialization online; socializing due to gaming; online harassment;

    Sammanfattning : This paper examines social aspects of computer and video gaming, includingplayers' perceptions of socialization surrounding gaming, its importance to theplayers, as well as factors that can lead to bad behavior online. In addition, adesign process based on the research results is showcased. LÄS MER

  3. 8. "Är det ett bra socialt umgänge så mår man bra av det" : En kvalitativ uppsats om ungdomars sociala relationer i online gaming och dess betydelse för den psykiska hälsan.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Lisa Rosén Larsson; Cornelia Tedenljung; [2023]
    Nyckelord :Online gaming; Psykisk hälsa; Sociala relationer; Ungdomar; Upplevelser;

    Sammanfattning : Sociala relationer har en betydande roll för den psykiska hälsan. Idag är det populärt bland ungdomar att ha sociala relationer online vilket sker bland annat via online gaming. LÄS MER

  4. 9. Emotionshantering i onlinespel : En kvalitativ undersökning om hanteringen av negativa emotioner i tävlingsinriktade onlinespel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Anton Karlsson; Simon Gartman; [2022]
    Nyckelord :Aggression; Social influence; Communication; Frustration; Competition; Aggression; Social påverkan; Kommunikation; Frustration; Tävling;

    Sammanfattning : E-sport är vid början av 2020-talet en mer accepterad sport än tidigare i historien och har nått en sådan kommersiell nivå att spelare i toppskiktet kan livnära sig på det. I takt med att spelen blivit mer tävlingsinriktade samt upptar en stor del av mångas tid har oron över spel och spelmiljöers potentiella psykologiska effekter aktualiserats. LÄS MER

  5. 10. Activism in MMORPGs: A case studyof the MapleStory player boycott

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Tanzila Hakeem; [2022]
    Nyckelord :Gaming; Consumer Activism; Networked Social Movements; Digital Activism; Fandom; Participation; Consumerism; Globalization; Boycotting; Internet studies; social movements; Participatory politics;

    Sammanfattning : This thesis explores how online gaming has become a central tool for networked social movements to participate in consumer activism. I look at the case study of MapleStory: a Korean MMORPG game and their consumer activism efforts started by the players. LÄS MER