Sökning: "online-gaming"

Visar resultat 21 - 25 av 76 uppsatser innehållade ordet online-gaming.

  1. 21. Trolling - den mörka baksidan : En kvalitativ studie om trolling i onlinespel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Nicolas De Bernardi; William Rönnholm; [2020]
    Nyckelord :Online games; trolling; trolling tactics; Onlinespel; trolling; trollingtaktiker;

    Sammanfattning : Den ökade populariteten av onlinespel har skapat nya sätt att interagera med varandra i en virtuell värld. Spelare kan idag möta andra spelare och tävla mot varandra bland dagens populära onlinespel. Onlinespel tillför inte bara nöje utan kan också ha negativa konsekvenser på spelaren. LÄS MER

  2. 22. Att spela online-spel som kvinna : En kvalitativ studie om kvinnors upplevelser av sitt online-spelande

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Matilda Kotkamaa; [2020]
    Nyckelord :online-gaming; community; prejudice; coping; achievement; online-spel; gemenskap; fördomar; coping; prestation;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen var att få större förståelse för kvinnors upplevelser av deras online-spelande. Studien baserades på 10 semi-strukturerade intervjuer som sedan analyserades med en tematisk analysmetod för att hitta gemensamma mönster hos kvinnorna som deltog. LÄS MER

  3. 23. Elanvändningen av Twitch : Hur mycket energi behövs för att överföra data under en stream?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alexandra Reje; Alexander Renaudin; [2020]
    Nyckelord :E-sport; Twitch.tv; Energiförbrukning;

    Sammanfattning : Med tillväxten av e-sport och online gaming har det blivit alltmer populärt att titta på streaming av datorspel. För detta måste stora mängder data överföras, vars energikostnad hittills har varit relativt outforskad. Denna studie har för avsikt att undersöka elanvändningen inom nätverk som uppkommer under streaming. LÄS MER

  4. 24. Words and Meaning in Gaming : 'World of Warcraft' and 'Counterstrike Global Offensive'

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avd för utbildningsvetenskap och språk

    Författare :Joakim Sund; [2020]
    Nyckelord :World of Warcraft; Counterstrike; game language; vocabulary; acronyms; speech; World of Warcraft; Counterstrike; spelspråk; vokabulär; akronymer; tal;

    Sammanfattning : Online gaming is a relatively modern phenomenon that is not older than 20 years. Most online players speak English in some form, either by talking or writing. The two games, 'World of Warcraft' and 'Counterstrike' have taken over the gaming-world and the gamers' language has found its way right into the dictionary. LÄS MER

  5. 25. Kroppbildsuppfattning och användning av sociala medier bland ungdomar. : En kvantitativ undersökning ur ett salutogent perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för hälsovetenskap

    Författare :Kim Balaton Blom; Alexandra Bildtgård; [2019]
    Nyckelord :body image perception; social media; appearance culture; body ideals; body appreciation; comparative theory; social learning theory; kroppsbildsuppfattning; sociala medier; utseendekultur; kroppsideal; kroppsuppskattning; jämförelseteori; social inlärningsteori;

    Sammanfattning : Denna studies inledning ger en övergripande bild av att svenska ungdomar generellt skattar sin hälsa som hög, däremot skattas den psykosociala hälsan lägre vilken innefattas av att vara nöjd med sig själv. Att vara nöjd med sig själv och sin kropp omfattas av kroppsbildsuppfattningen. LÄS MER