Sökning: "online-gaming"

Visar resultat 11 - 15 av 76 uppsatser innehållade ordet online-gaming.

  1. 11. Manipulativ speldesign : En jämförelse av dark patterns förekomst på olika spelplattformar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Josefin Jonsson; [2022]
    Nyckelord :Dark Patterns; Dark Game Design Patterns; Free to play; Gambling; Manipulativ speldesign; Mobilspel; Slotspel; Övertygande teknologi;

    Sammanfattning : Online gaming is today a popular everyday activity among both young people and adults. This has led to several new design methods such as dark game design patterns which aim to manipulate the user to act in a certain way that may not necessarily be in their best interest, with features that can be destructive to the user. LÄS MER

  2. 12. Effects of Network Degradation On Energy Consumption of Mobile Cloud Gaming

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Ashmita Thapa; [2022]
    Nyckelord :subjective test; test-beds; mobile cloud gaming; Quality of Experience QoE ; energy consumption; network degradation; Green-House Gases GHG emissions; mobile gaming vs online gaming; cellular network; packet loss; delay; jitter;

    Sammanfattning : Cloud gaming over mobile networks enables players to play high-resource consuming games on low-end devices with various intrinsic restrictions such as limited battery lifetime and computational capacity. For mobile cloud gaming(MCG), the remaining battery level on the device is one of the critical factors that affect the sensitivity of user satisfaction. LÄS MER

  3. 13. Designelements betydelse för ökat förtroende på byggföretags webbplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Linn Öhman; Johanna Stenholm; Frida Lundström; [2022]
    Nyckelord :förtroende; designelement; trovärdighet; byggföretag; trovärdighetsbedömning; Prominence-Interpretation Theory; framträdande attribut; tolkning;

    Sammanfattning : The existing research available on website credibility has been carried out primarily on e-commerce, travel, news, and online gaming sites. The results identified the credible design elements of those websites. LÄS MER

  4. 14. “MORE FEMINIST BULLSHIT”Exploring Sexism and the Battle Over Gender Construction in Video Game Discourse Communities

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Ola Nenzelius; [2021-02-09]
    Nyckelord :Video games; Women in games;

    Sammanfattning : Abstract: Thisstudyexplores gender construction in video game discourse communities, using Critical Discourse Analysis(CDA)as a theoretical frameworktogetherwith a quantitative, corpus linguistic methodology.Discourse samples weretaken from five online content creators for World of Warcraft(WoW)who react to the four Shadowlands: Afterlivestrailers for theWoW expansion released in November of 2020. LÄS MER

  5. 15. Pay to win : En studie om mikrotransaktioners förändring av upplevelsen i onlinespel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Douglas Hallin; William Portin; [2021]
    Nyckelord :microtransactions; virtual products; virtual objects; gaming experience; user experience; online gaming; consumption value; flow; mikrotransaktioner; virtuella produkter; virtuella föremål; spelupplevelse; användarupplevelse; onlinespel; konsumtionsvärde; flow;

    Sammanfattning : Spel är en av de största underhållningsbranscherna, vilket ger utvecklare möjlighet till stor lönsamhet. Syftet med denna studie är att identifiera faktorerna för varför spelare känner behov avatt göra köp av virtuella produkter i onlinespel och hur det kommer att påverka spelupplevelsen. LÄS MER