Sökning: "online-gaming"

Visar resultat 16 - 20 av 76 uppsatser innehållade ordet online-gaming.

  1. 16. ATT UMGÅS I AVSKILDHET : En studie om individers upplevelser av sociala interaktioner i spelbaserade röstbundna nätgemenskaper i tider av isolering

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Anton Harming Costa; Amanda Isaksson; Eric Fredriksson Friman; [2021]
    Nyckelord :social interactions; depression; social online gaming; social gaming motives; Covid-19; sociala interaktioner; socialt umgänge; emotionellt stöd; nätgemenskaper; onlinespel; spel; motivation; Covid-19;

    Sammanfattning : The Swedish national regulations and advice that the Covid-19 pandemic has entailed have resulted in individuals staying at home to a greater extent. This has led to individuals not having physical social interactions to the same extent as before the pandemic. LÄS MER

  2. 17. Pushing buttons: an ethnographic interview study on toxicity in online gaming cultures

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för genusvetenskap

    Författare :Ruben Melin; [2021]
    Nyckelord :toxicity; online gaming; symbolic violence; cultural domination; masculinity;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to research toxicity through how it was understood, experienced, and described by game enthusiasts. The toxicity described is further explored through theories of cultural and symbolic domination and through feminist game studies and the lens of masculinity theory. LÄS MER

  3. 18. Dagliga sociala interaktioner för att öka studenters sociala välmående i digitala lärmiljöer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julius Albiz; Lisa Balzar; [2021]
    Nyckelord :social interaktion; välmående; digitala lärmiljöer; högre utbildning; onlinespel;

    Sammanfattning : Forskning tyder på att covid-19-pandemin har påverkat studenters välmående negativt. Studenter som har studerat hemma under pandemin är mer stressade, känner mer ångest och känner sig ensamma samtidigt som symptom som tyder på depression förvärras. LÄS MER

  4. 19. Köp inuti app - en generationsfråga? : Vad motiverar konsumenter till att utföra köp genom mikrotransaktioner?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hugo Nyrell; Douglas Mossenberg; [2021]
    Nyckelord :Konsumentbeetende; mikrotransaktioner; köp inuti app; DLC; skins; loot box; motivation;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel: Köp inuti app - En generationsfråga?  Författare: Douglas Mossenberg & Hugo Nyrell Handledare: Ulf Aagerup  Bakgrund: Sedan slutet av 00-talet har större delen av världen tillgång till höghastighetsinternet och människans digitala närvaro är större än någonsin. Web 2. LÄS MER

  5. 20. Learning by gaming : A comparison of how Swedish upper secondary male and female students learn English

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Annette Mattsson; [2020]
    Nyckelord :extramural English; multiplayer online games;

    Sammanfattning : Earlier research has suggested that online gaming can be an effective way of acquiring English as a second or foreign language. It can both increase language proficiency (vocabulary or oral proficiency) and have a positive impact on affective filters such as motivation or willingness to communicate. LÄS MER