Sökning: "online-gaming"
Visar resultat 16 - 20 av 76 uppsatser innehållade ordet online-gaming.
16. ATT UMGÅS I AVSKILDHET : En studie om individers upplevelser av sociala interaktioner i spelbaserade röstbundna nätgemenskaper i tider av isolering
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The Swedish national regulations and advice that the Covid-19 pandemic has entailed have resulted in individuals staying at home to a greater extent. This has led to individuals not having physical social interactions to the same extent as before the pandemic. LÄS MER
17. Pushing buttons: an ethnographic interview study on toxicity in online gaming cultures
Master-uppsats, Uppsala universitet/Centrum för genusvetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to research toxicity through how it was understood, experienced, and described by game enthusiasts. The toxicity described is further explored through theories of cultural and symbolic domination and through feminist game studies and the lens of masculinity theory. LÄS MER
18. Dagliga sociala interaktioner för att öka studenters sociala välmående i digitala lärmiljöer
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Forskning tyder på att covid-19-pandemin har påverkat studenters välmående negativt. Studenter som har studerat hemma under pandemin är mer stressade, känner mer ångest och känner sig ensamma samtidigt som symptom som tyder på depression förvärras. LÄS MER
19. Köp inuti app - en generationsfråga? : Vad motiverar konsumenter till att utföra köp genom mikrotransaktioner?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Abstrakt Titel: Köp inuti app - En generationsfråga? Författare: Douglas Mossenberg & Hugo Nyrell Handledare: Ulf Aagerup Bakgrund: Sedan slutet av 00-talet har större delen av världen tillgång till höghastighetsinternet och människans digitala närvaro är större än någonsin. Web 2. LÄS MER
20. Learning by gaming : A comparison of how Swedish upper secondary male and female students learn English
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Earlier research has suggested that online gaming can be an effective way of acquiring English as a second or foreign language. It can both increase language proficiency (vocabulary or oral proficiency) and have a positive impact on affective filters such as motivation or willingness to communicate. LÄS MER