Sökning: "outdoor mathematics"

Visar resultat 6 - 10 av 80 uppsatser innehållade orden outdoor mathematics.

  1. 6. Utomhuspedagogik i matematikundervisningen : Utomhuspedagogikens påverkan på elevers engagemang och motivation i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mathilda Bernroth; Norea Jeppsson; [2023]
    Nyckelord :Grundskola; inställning; matematik; matematikundervisning; motivation; utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : Forskning visar att elevers positiva inställning till matematik minskar. Därför syftar detta examensarbete till att undersöka vad lärare har för syn på utomhuspedagogik inom matematik och om det kan påverka elevers inställning. LÄS MER

  2. 7. Farm-based education : can farms and farm animals contribute to learning in accordance with the school curriculum and syllabi?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Malin Larsson; [2022]
    Nyckelord :farm-based education; educational farms; experiential learning; embodiment; embodied learning; outdoor education; animal-assisted education;

    Sammanfattning : There seems to be something missing in the modern school. An increasing number of students face difficulties in the traditional classroom setting, some cannot attend school at all, and a worrying number of students fail to leave school with approved grades, with potentially detrimental effects on their future lives. LÄS MER

  3. 8. Utomhuspedagogik I Matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Mathilda Bernroth; Norea Jeppsson; [2022]
    Nyckelord :matematik; utomhuspedagogik; utematematik;

    Sammanfattning : Tanken med denna text är att undersöka hur vi som lärare kan arbeta med utepedagogik i matematikundervisningen för att främja elevernas kunskapsutveckling utifrån de fem matematiska förmågorna. Under vår verksamhetsförlagda utbildning har vi båda observerat att utomhuspedagogik inom matematikundervisningen inte används. LÄS MER

  4. 9. Matematikundervisning i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärare använder sig av utomhusmiljön för att främja barns matematiska förståelse

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Amanda Signal; Anica Djordjevic; [2021]
    Nyckelord :Barns lärande; förskollärare; matematikundervisning; utomhusmiljö;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att undersöka hur förskollärare använder utomhusmiljön i undervisningen för att främja barns matematiska förståelse. Undersökningen genomfördes genom ett kvalitativt tillvägagångssätt med det teoretiska perspektivet utvecklingspedagogik. LÄS MER

  5. 10. Lärares arbete i att främja goda attityder till matematik : En kvalitativ studie om hur lärare beskriver att de arbetar för att främja elevers attityd till matematik.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ester Leliana Youssef; [2021]
    Nyckelord :attityder; matematik; ramfaktorer; undervisning;

    Sammanfattning : Mathematics is an abstract subject that is often perceived as difficult and thought-provoking. People are considered to have strong feelings about the subject, either it is something you like, or not. As a result, the teacher has a great responsibility in working with the students' attitude towards the mathematics subject at a young age. LÄS MER