Sökning: "påverkande variabler"

Visar resultat 6 - 10 av 42 uppsatser innehållade orden påverkande variabler.

  1. 6. VILKEN RELATION – NÄRA VÄNELLER KÄRLEKSINTRESSETPRIORITERAR SPELAREN I SPEL?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :David Byström; [2021]
    Nyckelord :kompanjon; vän; vänskap; kärleksintresse; romans; relation; arketyp; personlighet; NPC; datorspel;

    Sammanfattning : Detta arbete fokuserar på spelarens känsla av prioritering mellan olika spelkaraktärer med fokuset på valet mellan en bästa vän eller ett kärleksintresse då dessa typer av relationer är en sådan central aspekt till spelarens upplevelse. För att undersöka detta har det utvecklats ett textbaserat spel där 10 deltagare blev uppdelade i två grupper i en kvalitativ studie där de behövde välja mellan en bästa vän eller ett kärleksintresse inom olika scenarion där den enda skillnaden mellan versionerna var vilken karaktär som var vännen eller kärleksintresset. LÄS MER

  2. 7. EXPLORING ELDERLY PATIENTS´ BEHAVIOR & NEEDS INSIDE DIGITAL HEALTHCARE PLATFORMS

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Veronica Hardebro; Rebecka Edblad; [2021]
    Nyckelord :digital healthcare platforms; usage behavior; elderly patients; technology acceptance model; information communication technology.; digitala vårdplattformar; användarbeteende; äldre patienter; TAM; informations- och kommunikationsteknik;

    Sammanfattning : Den ökande och snabba utvecklingen av informations- och kommunikationsteknik har skapat ett nytt ekosystem inom hälso- och sjukvårdssektorn bestående av digitala plattformar. Detta har gjort det möjligt för patienter att söka och ta emot vård på nya sätt som tidigare inte var möjligt. LÄS MER

  3. 8. Developing an optimization model to determine AGV fleet size given the capacity of machines and vehicles in the production industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Milad Zaher; Ale El Ghazzi; [2021]
    Nyckelord :AGV; FMS; AGV fleet size; Optimization; Machine capacity; Production; AGV; FMS; AGV fleet size; Optimering; Maskinkapacitet; Produktion;

    Sammanfattning : Background: In the present competitive environment manufacturing firms have shifted their production from mass production to mass customization. In this line, a flexible manufacturing system (or FMS) has evolved to the changing requirements. LÄS MER

  4. 9. Lärande på arbetsplatsen : En kvantitativ studie om ledarskap, upplevda lärandemöjligheter och motivationens betydelse inom den svenska stålindustrin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Mats Andersson; [2021]
    Nyckelord :Situational leadership; effective leadership; adaptable leadership; adaptability; learning; percieved learning; learning in the workplace; learning organizations; learning culture; motivational importance; hygienical factor; motivational factor; jobsatisfaction;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilken betydelse motivation ger för korrelationen mellan en upplevd högre grad av situationsanpassat ledarskap inom en bransch som historiskt adapterat Taylorismens styrande produktionsfokus jämfört med modernare ledarskapsteorier. Studien baseras på ett teoretisk ramverk kring tre övergripande faktorer; grad av upplevt situationsanpassat ledarskap(Meier, 2016), upplevd grad av möjligheter till lärande (Marsick & Watkins, 2003) samt motivation (Furnham, Eracleous & ChamorroPremuzic, 2009). LÄS MER

  5. 10. En skattjakt i camping- och hotellbranschen : En kvalitativ marknadsundersökning av AR-Gamification i camping- och hotellverksamheter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Fredriksson; Rebecka Sandberg; [2020]
    Nyckelord :Augmented Reality; Gamification; TAM; Marknadsundersökning; Camping; Hotell;

    Sammanfattning : Användandet av tekniska verktyg förutspås vara en viktig del av hur camping- och hotellverksamheter utvecklar sina kundrelationer. Existerande forskning fokuserar mestadels på Augmented Reality och gamification som separata koncept. LÄS MER