Sökning: "part-whole relationships"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden part-whole relationships.
1. Vad är större: En Quarter Pounder eller en Third-Pound hamburgare?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : Fractions, and calculations involving them, appear to be a difficult topic for students to grasp. Therefore, the purpose of this study is to investigate what secondary school teachers can do to improve their teaching practice regarding fractions. This paper is a literary study based on fraction related searches in academic data bases. LÄS MER
2. Lärares reflektioner om additionsstrategier : En intervjustudie om en specifik additionsuppgift
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping UniversitySammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera lärares reflektioner om en specifik uppgift om olika additionsstrategier som har genomförts i en matematiklektion i Shanghai. Den frågeställning som studien syftar att besvara är: · Vad karaktäriserar lärarnas reflektioner? Studien är genomförd med kvalitativa intervjuer som metod och fyra lärare som undervisar i matematik har intervjuats. LÄS MER
3. Tals del-helhetsrelationer : Elevers sätt att urskilja del-helhetsrelationer i öppna utsagor.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : På vilket sätt kan vi hjälpa alla elever att bli förtrogna med matematikens uttrycksformer? Ett sätt är att bygga en stadig aritmetisk grund för eleverna där de befäster talens innehåll. Det är vad den här uppsatsen handlar om. LÄS MER
4. Undervisning om tals del-helhetsrelationer : En variationsteoretisk studie i förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/MatematikdidaktikSammanfattning : Följande examensarbete är en interventions-studie med utgångspunkt i aritmetik-undervis-ning och tals del-helhetsrelationer. Vissa fors-kare menar att del-helhetsrelationer är en grund för vidare aritmetikkunskaper, medan andra forskare menar att det är viktigare att elever utvecklar räkneförmågor. LÄS MER