Sökning: "pedagogik lärande c-uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden pedagogik lärande c-uppsats.

  1. 1. Ett bra ledarskap : En intervjustudie om vad skolpersonal uppfattar sombra ledarskap i skolan

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Aron Gunta; [2018]
    Nyckelord :ledarskap; ledarskapsstil; kommunikation; motivation;

    Sammanfattning : Denna C-uppsats i pedagogik är en kvalitativ studie som är baserad på̊ ledarskapsteorier och ledares egenskaper. Syftet med uppsatsen är att undersöka vad skolpersonal uppfattar som bra ledarskap i skolan. I uppsatsen presenteras en kort historisk bakgrund av ledarskapets förändring. LÄS MER

  2. 2. Motivation till naturkunskap : En studie av elevers motivation till att lära naturvetenskap i gymnasieskolan

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och Ämnesdidaktik

    Författare :Ida Quvang; [2017]
    Nyckelord :Motivation; Intresse; Naturkunskap; Naturvetenskap; Lärande; Undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats i lärande var vinna kunskap om elevers motivation till ämnet Naturkunskap. Studien genomfördes i två gymnasieklasser med inriktning mot samhällsvetenskap. Totalt deltog 35 elever och deras gemensamma lärare i studien. LÄS MER

  3. 3. Pedagogernas betydelse för barns matematiska utveckling i förskolan : Med fokus på lärmiljöer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Gisela Renman; Lena Larsson; [2015]
    Nyckelord :lärmiljö; pedagog; matematik;

    Sammanfattning : I vår utbildning Lärare mot de tidigare åren, 210 hp, har vi valt att i vår C-uppsats studera hur pedagoger arbetar med lärmiljöer för att stimulera barnens matematiska utveckling i förskolan vilket också är vårt syfte. Lärmiljöer i förskolan är ett relativt outforskat område. LÄS MER

  4. 4. Studenter inom akademin som har specifika läs- och skrivsvårigheter/dyslexi beskriver upplevelsen av sin läroprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Kristiansen; [2015]
    Nyckelord :Läroprocess; dyslexi; fenomenografi; hinder; möjligheter; student; läs- och skrivsvårigheter dyslexi.;

    Sammanfattning : Abstrakt Kristiansen, A. (2010). Studenter inom akademin som har specifika läs- och skrivsvårigheter/dyslexi beskriver upplevelsen av sin läroprocess. C-uppsats i pedagogik. LÄS MER

  5. 5. IKT-verktyg vid lärande och kommunikation : Lärares användande av IKT-verktyg vid Högskolan i Gävle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Eric Persson; [2014]
    Nyckelord :IKT; Webbaserade verktyg; Blackboard; Högskolan i Gävle;

    Sammanfattning : Persson, E. (2014). IKT-verktyg vid lärande och kommunikation. C-uppsats i Pedagogik. LÄS MER