Sökning: "personalisering"

Visar resultat 41 - 45 av 82 uppsatser innehållade ordet personalisering.

  1. 41. Alla googlar allt : En kvalitativ studie om studenters uppfattning av individanpassade resultat vid informationssökning på internet

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Albin Holmén; Emilia Dahlberg; [2019]
    Nyckelord :Algoritmer; individanpassat informationsflöde; informationssökning; personalisering; integritet;

    Sammanfattning : Idag innehåller internet ett överflöd av information och för att det ska kunna bli användarvänligt och lättorienterat finns det därför olika digitala verktyg som gör att information filtreras och anpassas till individen. Tidigare forskning menar att funktionerna kan vara både till för och nackdel. LÄS MER

  2. 42. Hur stärker man ett varumärke? : En studie om hur digital reklamannonsering påverkar konsumentbaserat varumärkeskapital hos klädföretag.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michelle Liljefors; Oscar Östlin; [2019]
    Nyckelord :konsumentbaserat varumärkeskapital; klädföretag; E-mail-reklam; SMS-reklam; internet-reklam; banner-reklam; varumärkeslojalitet; varumärkesbyggande; varumärkeskännedom; upplevd kvalitet; personaliserad reklam; marknadsföringsåtgärder; varumärkeskapitalets dimensioner;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker digital-marknadsförings inverkan i skapandet av konsumentbaserat varumärkeskapital (KBVK) hos klädföretag. I synnerhet fokuserar studien på att undersöka hur konsumenters attityder till reklam, dess frekvens och grad av personalisering påverkar KBVK och dess dimensioner. LÄS MER

  3. 43. Ägandehyckleri och statushysteri

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Didrik Wessel; Sofi Hagander; Johanna Allard; [2019]
    Nyckelord :Access-Based Consumption; Consumer Culture Theory; identitet; symboliskt värde; bildelning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studien beskriver hur produkter med symboliskt värde fungerar inom access-based consumption (ABC), vilket uppnås genom att analysera hur bilen förknippas med identitet i denna kontext. Detta sker med utgångspunkt i individens motiv, tankar och drivkrafter. LÄS MER

  4. 44. "Jag har sökt på det och nu så förföljer det mig" : En studie om data mining och användares relation till sina smartmobiler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Kiefer Lee Luck; Anna Gyllenklev; [2019]
    Nyckelord :clear the castle; data mining; smartphone use; digital self; privacy paradox; undesign; digitala jaget; data mining; mobilanvändning; röj palatset; integritets-paradoxen; undesign;

    Sammanfattning : What lies beneath the surface of modern day interfaces? And what are the consequences of sharing our digital self with companies in exchange for free services? We report on a study of smartphone users in Sweden where behaviours and reactions are assessed from a critical viewpoint using the suggested method “Clear the palace”. Users express concerns regarding management of the digital self as well as showing awareness of the limitations within personalization as a result of data mining. LÄS MER

  5. 45. Personaliserade mejl : En kvantitativ studie om hur personaliserade mejl påverkar e-lojalitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Felin; Petter Olsson; [2019]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; personalisering; e-lojalitet; konsumentbeteende; b2c; mejl;

    Sammanfattning : I samband med att marknadsföringen blir allt mer digital, slits marknadsförare mellan traditionell masskommunikation och personaliserad marknadsföring för att uppnå lojalitet hos sina konsumenter. Studien syftar till att undersöka den personaliserade sidan av myntet och i synnerhet skillnader mellan grupper som får ett personligt respektive ett opersonligt mejl, avseende effekter på e-lojalitet. LÄS MER