Sökning: "personalisering"
Visar resultat 36 - 40 av 82 uppsatser innehållade ordet personalisering.
36. Hjälp, var tog kunskapen och kompetensen vägen? : En fallstudie av Svea Hovrätt och Uppsala Kommuns arbete med att kompetenssäkra verksamheten
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med studien var att bidra till en djupare förståelse över hur organisationer arbetar med att kompetenssäkra verksamheten och hantera kunskapsförlust till följd av personalomsättning. Den här undersökningen utgörs av en fallstudie av Uppsala kommun och Svea Hovrätt och har en kvalitativ ansats. LÄS MER
37. Things just got personal : En kvalitativ studie om konsumentersuppfattning av personaliserad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Genom åren har marknadsföring gått från att endast handla om generell informering kring varor och tjänster till att via digital marknadsföring och tillhörande tillvägagångssätt skapa högt personaliserad annonsering för individuella konsumenter. Med en högre grad av personalisering kan dock annonseringen uppfattas som påträngande vilket kan leda till integritetsoro hos konsumenten. LÄS MER
38. Vad publicerar en partiledare på Instagram?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : What does a political party leader post on Instagram? A qualitative study of political personalization on Instagram The purpose of this study was to explore the phenomena Personalization in relation to Strategic Political Communication and Social Media. Through an analysis of four Swedish political party leaders usage of the social media platform Instagram, this study aimed to find potential patterns of Political Personalization within a Swedish context. LÄS MER
39. Influencers Politiska Marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om alternativa aktörer i politisk marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Inför riksdagsvalet 2018 syntes en ny aktör inom fältet för politisk marknadsföring; influencern. Denna studie är skriven i syfte att granska vilka strategier som används då influencers försöker påverka människor politiskt. LÄS MER
40. Implementering av dataanalys i en CRM-organisation : En studie om effekten av implementering av dataanalys i marknadsföringssyfte
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) har blivit en självklar del i många företags arbete med att behålla och attrahera nya kunder. På flera transaktionstäta marknader blir CRM-verksamheten mer och mer datadriven, där avancerad dataanalys och personanpassade erbjudanden är växande fenomen med syfte att knyta kunden till varumärket. LÄS MER