Sökning: "physics as an object of learning"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden physics as an object of learning.

  1. 1. Designbaserad studie om det fysikaliska fenomenet flyta och sjunka med förskolebarn. : "Vattnet har muskler" och myntet är "starkt"!

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Kornelia Trzeciak; Olga Ten; [2023]
    Nyckelord :float and sink; everyday concepts; previous experiences; metaphors; correct scientific explanations; flyta och sjunka; vardagsbegrepp; tidigare erfarenheter; metaforer; korrekta vetenskapliga förklaringar;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute with knowledge about how an investigative approach can be used as a valuable platform to develop preschool children's understanding of the physical phenomenon of floating and sinking. The participants were 4–5-year-old children from a preschool in Central Sweden. LÄS MER

  2. 2. Förundrad av fysik? : En fenomenologisk studie kring högstadieelevers upplevelser av förundran som epistemisk känsla i fysikundervisningen

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Daniel Stoor; [2023]
    Nyckelord :science education; physics; lower secondary school; epistemic emotions; phenomenology; wonder; Naturvetenskapsundervisning; fysik; högstadiet; epistemiska känslor; fenomenologi; förundran;

    Sammanfattning : Naturvetenskapsundervisning idag tenderar att måla en bild av att allt redan är förklarat och alla samband är upptäckta inom naturvetenskap. Skolans jobb handlar bara om att lära ut alla förklaringarna. LÄS MER

  3. 3. Att möta barnen i deras utforskande : En enkätstudie om barns inflytande och delaktighet i fysikundervisning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Johanna Johansson; Matilda Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Children s influence and participation; physics as an object of learning; physics teaching; prerequisites for physics teaching.; Barns inflytande och delaktighet; fysikaliskt lärandeobjekt; fysikundervisning; förutsättningar för fysikundervisning.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to contribute with increased knowledge about how preschool teachers can promote children's influence and participation in physics teaching. To investigate this, a web survey was sent out to preschool teachers in a medium-sized municipality in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Beyond Traditional Tomography: X-ray Multi-projection Imaging for Additive Manufacturing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Synkrotronljusfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionen

    Författare :Maria Esther Vilar Alvarez; [2023]
    Nyckelord :X-ray tomography; X-ray multiprojection-imaging; deep learning; additive manufacturing; synchrotron radiation; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : The main aim of this bachelor thesis is to push the limits of 3D X-ray imaging by studying the minimum number of projections required to retrieve high-quality reconstructions for additive manufacturing processes. This project first focuses on understanding how X-ray tomography works, by reconstructing additive manufacturing data already obtained (from PSI, TOMCAT beamline) using two standard reconstruction algorithms, GRIDREC and SIRT. LÄS MER

  5. 5. Den flyter! Den sjunker! : Barns hypoteser kring det fysikaliska fenomenet flyta-sjunka i olika vätskor

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Fanny Nilsson; [2022]
    Nyckelord :densitet; flyta; fysik i förskolan; olika vätskor; sjunka.;

    Sammanfattning : The purpose with this study is to examinate how preschool children reasoning about different objects possibilities to float or sink in different liquids. The liquids we used was water, milk and oil. Four children in the age 4–6 years old participated in this study. The method that has been chosen is interviews and observations. LÄS MER