Sökning: "politik marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden politik marknadsföring.
16. Spelets regler : Nya förutsättningar på spelmarknaden sätter svenska systemet på prov
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka spelaktörers konkurrensförutsättningar över Internet på den svenska spelmarknaden. Den teknologiska utvecklingen har bidragit till ökad tillgänglighet vilket lett till att spelande över Internet vuxit sig starkt. LÄS MER
17. Red banderoles and swedish flags - a study in the relationship between politics and visual identity within ten political youth associations
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : 2014 är det supervalår i Sverige. Det innebär intensiv marknadsföring för de olika politiska intressena i många olika kanaler. För många, men kanske speciellt för unga människor, kan detta bli en förvirrande period av budskap och åsikter som på olika sätt ska värderas och tas ställning till. LÄS MER
18. MARKNADSFÖRING RIKTAD MOT BARN GENOM INTERNET
Kandidat-uppsats, Avdelningen för juridikSammanfattning : Internet är ett relativt nytt fenomen och det finns idag inte någon specifik eller självständig lagstiftning som reglerar marknadsföring på detta område. Det var länge en allmän uppfattning att Internet var ett laglöst territorium som inte omfattades av den nationella lagstiftningen eller kunde regleras. LÄS MER
19. Rösta på mig! : En studie om marknadsföring inom svensk politik
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The purpose of this study is to investigate and analyze the marketing in Swedish politics. To clarify and compare the Swedish politics to traditional and commercial marketing strategies is not always simple but at the same time we must understand that the practical work political institutes practice, fuse with many theories and marketing is one such theory. LÄS MER
20. We Are What We Do - Reflexive Environmentalism in the Risk Society
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka ekologismen i den sociala rörelsen We Are What We Do, som försöker förverkliga samhälleliga förändringar genom kollektiva små handlingar. Genom en kvalitativ fallstudie analyserar författaren rörelsens strategier som ska inspirera och motivera människor att agera, hur den utnyttjar märke och marknadsföring för att mobilisera kollektiva handlingar och bygga en gemenskap, och rörelsens visioner i det subpolitiska sammanhaget. LÄS MER