Sökning: "politik marknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade orden politik marknadsföring.
6. Skills and competencies for sustainable food systems : case study of young market gardeners in Sweden
Master-uppsats, SLU/Dept. of Plant Breeding (from 130101)Sammanfattning : Global food systems are locked into a sociotechnical regime where actors are dependent on high external inputs and economies of scale, and systemic innovation is necessary to meet sustainability targets. Recent research into the development of education for fostering sustainability leaders, such as the Horizon 2020-project NextFood, have largely focused on mainstream agriculture, despite the importance of niches in driving systems change. LÄS MER
7. Influencers Politiska Marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om alternativa aktörer i politisk marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Inför riksdagsvalet 2018 syntes en ny aktör inom fältet för politisk marknadsföring; influencern. Denna studie är skriven i syfte att granska vilka strategier som används då influencers försöker påverka människor politiskt. LÄS MER
8. Plats i förändring : En fallstudie över hur Solna stad och Stockholms stad använt sig av platsmarknadsföring för Hagastaden
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Den här uppsatsen handlar om vilken betydelse platsmarknadsföring har för den kommunala fysiska planeringen. Syftet med undersökningen är att redogöra för avsikten, processen och mottagandet av platsmarknadsföring. LÄS MER
9. ”Lever den upp till hypen?” – Klart den gör när videon är sponsrad : En klassificeringsstudie av negativa kommentarer i anslutning till influencer-kampanjer på YouTube
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Due to the development of the internet and social media platforms, marketing has changed from a one-way message to a two-way commutation online, causing marketers to lose significant control of the narratives of their campaigns. Influencer marketing has become an established approach on platforms such as YouTube, but little research has focused on the consequences of the two-way communication and freedom of consumers posting comments regarding the risk of campaigns online receiving negative feedback in their respective comment sections, sometimes causing news-headlines or going viral. LÄS MER
10. Röster från Värmland — hur företrädare för landsbygden ser på dess utmaningar
Master-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte och frågeställning: Syftet är att belysa hur tjänstemän och politiker i Värmland bemöter utmaningar med landsbygdsutveckling och avfolkning av landsbygden. Vi ställer frågan: Vilken bild förmedlar tjänstemän och politiker om Värmlands landsbygdsutveckling och dess avfolkning? Metod och material: Studien är kvalitativ och har genomförts med sex enskilda intervjuer, två fokusgruppsintervjuer samt tre mailintervjuer baserade på en subjektiv urvalsprocess. LÄS MER