Sökning: "practical methods of design"

Visar resultat 6 - 10 av 422 uppsatser innehållade orden practical methods of design.

  1. 6. Designprocessen och maskininlärning: Framtiden för användarcentrerad design

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lisa Marie Karin Gärdhammar; [2024]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Machine Learning; Design process; Journey Mapping; Empathy; User experience; Customer experience; Artificiell intelligens; Maskininlärning; Designprocessen; Journey Mapping; Empati; Användarupplevelse; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) och i synnerhet maskininlärning (ML) har inom UX-design visat potential att förbättra designprocessen genom att exempelvis identifiera användargrupper från stora datamängder, effektivisera idégenerering och automatisera repetitiva uppgifter. Det råder dock oenighet kring hur tekniken kan integreras i designprocessen. LÄS MER

  2. 7. Investigating the Accuracy of Metric-Based versus Machine Learning Approaches in Detecting Design Patterns

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Nils Dunlop; [2023-08-03]
    Nyckelord :Design Pattern Detection; Metrics; Thresholds; Machine Learning;

    Sammanfattning : Design pattern detection approaches have evolved, with machine-learning methods gaining prominence. However, implementing machine-learning models can be challenging due to extensive training requirements and the need for large labeled design pattern datasets. LÄS MER

  3. 8. OpenCourse: Gamification in Computer Science Education

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Gustaf Bodin; Elias Ekroth; Tobias Engblom; Filip Linde; Anwarr Shiervani; [2023-03-03]
    Nyckelord :Gamification; Education; Heuristic Evaluation; Desktop Application Development; Spelifiering; Utbildning; Heuristisk Utvärdering; Datorapplikationsutveckling;

    Sammanfattning : Academic degrees in computer science suffer from the highest dropout rates among universities. As a result, there is a lack of technical professionals, which could threaten the digital infrastructure. LÄS MER

  4. 9. Recommendations to foster the sustainability transition through learning in Swedish eco-municipalities

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utveckling

    Författare :Maren Berkenheide; Mark Prins; Jasmin Sepahzad; Pauline Wenzel; [2023]
    Nyckelord :Sustainability competencies; learning dimensions; learning for sustainability;

    Sammanfattning : Purpose - The current unsustainable environment demands a sustainability transition. Municipalities are critical players in this transition. By fostering the development of sustainability competencies through improving the learning culture in Swedish eco-municipalities, this research aims to foster the sustainability transition. LÄS MER

  5. 10. Designbaserad studie om det fysikaliska fenomenet flyta och sjunka med förskolebarn. : "Vattnet har muskler" och myntet är "starkt"!

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Kornelia Trzeciak; Olga Ten; [2023]
    Nyckelord :float and sink; everyday concepts; previous experiences; metaphors; correct scientific explanations; flyta och sjunka; vardagsbegrepp; tidigare erfarenheter; metaforer; korrekta vetenskapliga förklaringar;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to contribute with knowledge about how an investigative approach can be used as a valuable platform to develop preschool children's understanding of the physical phenomenon of floating and sinking. The participants were 4–5-year-old children from a preschool in Central Sweden. LÄS MER