Sökning: "produktutveckling marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden produktutveckling marknadsföring.

  1. 16. Textilmassa - vad finns det för konsumentintresse?

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)

    Författare :Fredric Abrahamsson; Anton Paulsson; [2014]
    Nyckelord :taktilt test; regenatfibrer; textilfibrer; miljökläder; ekokläder; textilmassa; dissolvingmassa; grön marknadsföring;

    Sammanfattning : Företag behöver information om kundpreferenser för att kunna bedriva produktutveckling. Denna studie syftar till att undersöka hur konsumentgruppen svenska studenter upplever känslan av olika textilmaterial samt vilken miljöpåverkan de tror att råvaruframställningen till olika textilmaterial har. LÄS MER

  2. 17. Pionjärer inom Golfen : En Marknadsundersökning av Vreta Kloster Golfklubb

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Madeleine Lundberg; Carina Forslund; Emir Bijelonja; [2013]
    Nyckelord :Golf; Marknadsföring; Marknadsundersökning; Marknadsplan; Marknadsföringsstrategier; Nulägesanalys;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to conduct a market survey in order to form a marketing plan to enhance and communicate the image of Vreta Kloster Golf Club. To accomplish this, the authors conducted a situation analysis on the mentioned club. Data was collected through interviews as well as secondary sources. LÄS MER

  3. 18. Utveckling av en ny turistprodukt : En fallstudie av utmaningarna kring Dalarö vrakturism

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Nathalie Beniamin; Therese Hollstensson; [2013]
    Nyckelord :Product development; Shipwrecks; Dalarö; Storytelling; Produktutveckling; Skeppsvrak; Dalarö; Storytelling.;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker utvecklingen av att skapa en ny turistprodukt och utgår från projektet med vrakutfärder för allmänheten inom en framtida marin park på Dalarö. Vrakutfärderna kräver en teknisk utrustning ombord på båten samt en undervattenskamera (ROV) som filmar vraken. LÄS MER

  4. 19. Does Wrapp help companies create brandadvocates?

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :LIVA LAGER; CHARLOTTE EKENGER; [2012]
    Nyckelord :Brand advocates; brand ambassador; brand champions; friend-2-friend marketing; mobile; Brand advocates; brand ambassador; brand champions; friend-2-friend marketing; mobile;

    Sammanfattning : Internet med dess sociala nätverk som blivit till mediekanaler har kommit att förändra vårt beteende när det gäller hur vi kommunicerar och vad vi kommunicerar. Det senaste skiftet representeras av förskjutningen från datorn till mobilen dit alltmer aktivitet flyttas. LÄS MER

  5. 20. Den Planerade Produkten : En studie om småföretags tillämpning av marknadsföring i produktutveckling.

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Niklas Gustafsson; Pär Nordberg; [2011]
    Nyckelord :produktutveckling; småföretag; marknadsföring;

    Sammanfattning : Småföretagare konfronteras av många utmaningar på dagens marknad, konkurrenter, nya produkter, kontinuerligt utveckla verksamheten, attrahera personal, kompetensallokering, o.s.v. (Verreynne & Meyer, 2010, s. LÄS MER