Sökning: "produktutveckling marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden produktutveckling marknadsföring.
16. Textilmassa - vad finns det för konsumentintresse?
Kandidat-uppsats, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)Sammanfattning : Företag behöver information om kundpreferenser för att kunna bedriva produktutveckling. Denna studie syftar till att undersöka hur konsumentgruppen svenska studenter upplever känslan av olika textilmaterial samt vilken miljöpåverkan de tror att råvaruframställningen till olika textilmaterial har. LÄS MER
17. Pionjärer inom Golfen : En Marknadsundersökning av Vreta Kloster Golfklubb
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : The purpose of this study was to conduct a market survey in order to form a marketing plan to enhance and communicate the image of Vreta Kloster Golf Club. To accomplish this, the authors conducted a situation analysis on the mentioned club. Data was collected through interviews as well as secondary sources. LÄS MER
18. Utveckling av en ny turistprodukt : En fallstudie av utmaningarna kring Dalarö vrakturism
Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Den här studien undersöker utvecklingen av att skapa en ny turistprodukt och utgår från projektet med vrakutfärder för allmänheten inom en framtida marin park på Dalarö. Vrakutfärderna kräver en teknisk utrustning ombord på båten samt en undervattenskamera (ROV) som filmar vraken. LÄS MER
19. Does Wrapp help companies create brandadvocates?
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Internet med dess sociala nätverk som blivit till mediekanaler har kommit att förändra vårt beteende när det gäller hur vi kommunicerar och vad vi kommunicerar. Det senaste skiftet representeras av förskjutningen från datorn till mobilen dit alltmer aktivitet flyttas. LÄS MER
20. Den Planerade Produkten : En studie om småföretags tillämpning av marknadsföring i produktutveckling.
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Småföretagare konfronteras av många utmaningar på dagens marknad, konkurrenter, nya produkter, kontinuerligt utveckla verksamheten, attrahera personal, kompetensallokering, o.s.v. (Verreynne & Meyer, 2010, s. LÄS MER