Sökning: "produktutveckling marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden produktutveckling marknadsföring.

  1. 11. Produktlansering av en innovation

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)

    Författare :Albin Rahm; Olle Lorenz; [2016]
    Nyckelord :Produktlansering; Innovation; Produktutveckling; Båttvätt; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Genom att nya krav och riktlinjer från Havs- och vattenmyndigheten tillkommit kan inte båtklubbar/båtägare längre tvätta på de sätt som tidigare genomförts. Arbetet har gått ut på att hjälpa MSE AB i deras stundande produktlansering och ta reda på hur kunder vill erbjudas en båttvätts-lösning samt vad som är värdeskapande hos kund. LÄS MER

  2. 12. Exploring the Process of Developing a Visual Brand Language Focusing on Product Design

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :REBECKA CHIU; [2016]
    Nyckelord :Visual brand language; process development; product design; design language; branding; Varumärkesspecifikt formspråk; formspråk; processutveckling; produktdesign; branding;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur processen ser ut för att ta fram ett varumärkesspecifikt formspråk. Ett behov av en strukturerad process kan urskiljas, och genom att förstå hur ett varumärkesspecifikt formspråk kan tas fram, finns möjligheten till en ökad vinst för företag samt att förstärka deras kundrelationer. LÄS MER

  3. 13. Designing the Customer Insight Process : How an industrial product development company can manage the design of the customer insight process

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :ERIK KARELFELT; JOHAN MARTINSSON; [2016]
    Nyckelord :Customer insight; customer driven product development; designing the customer insight process; Customer insight tools; Customer needs.;

    Sammanfattning : När konkurrensen mellan produktutvecklingsföretag växer, blir det allt viktigare att öka ansträngningen för att erhålla bättre kundinsikt (CI). Kundinsikt är essentiellt för att försäkra att företagets produkter utvecklas i linje med kundens behov och samtidigt minimera risken för att utveckla egenskaper hos produkten som saknar värde för kunden. LÄS MER

  4. 14. Öppen innovation : Ny aspekt inom textil produktutveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linda Tran; Lina Le; [2015]
    Nyckelord :Öppen innovation; Innovation med sociala plattformar; Användarinnovation;

    Sammanfattning : Med innovationer kan företag som samarbeta med externa partners öka sina prestationer, intäkter och påskynda sina innovationsprocesser. Innovation med sociala plattformar är ett verktyg som har förmågan att förbättra befintliga produkter samt skapa nya lösningar och produkter. LÄS MER

  5. 15. Resebyråers Relationer : Att skapa win-win genom marknadsföring och produktutveckling 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kenni Andersson; Fredrik Nilsson; Therese Sjöstrand; [2015]
    Nyckelord :Nätverk; Samarbete; Relationer; B2B-relationer; ARA; Produktutveckling; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att förstå lokala Resebyråers relationer och samverkan ur ett nätverksperspektiv, för att kunna analysera produktutvecklingen och marknadsföringen. Med koppling till de valda syfte har följande forskningsfråga valts: Hur kan resebyråer använda sina relationer med leverantörer och samarbetspartners för att förbättra marknadsföringen och produktutvecklingen? Metod: Uppsatsen utgår från en kvalitativ undersökningsmetod och har en abduktiv ansats. LÄS MER