Sökning: "produktutveckling marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 42 uppsatser innehållade orden produktutveckling marknadsföring.

  1. 21. Vägen till Framgång : En studie om viktiga varumärkesstrategier för svenska medelstora företags långsiktiga överlevnad i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Damla Giray; Bahar Harati; [2011]
    Nyckelord :Medelstora företag; varumärkesstrategier; intern marknadsföring; involvering; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Klädbranschen har växt oerhört mycket genom tiden där bland annat de förändrande modetrenderna har skapat möjligheter för nya aktörer att ta sig in i marknaden. Med svenska globala aktörer som tagit sig in på den svenska klädbranschen tvingas de övriga företagen att utmärka sig för att överleva bland konkurrenterna. LÄS MER

  2. 22. Att synliggöra det omedvetna : En komparativ studie mellan marknadsförares och industridesigners arbetsmetodik vid produktutveckling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Jonas Bornsäter; Sara Hoffsten; [2010]
    Nyckelord :Design Thinking; Empathic Design; Market Research; Marketing Research; Product development; Service development; Unconscious needs; Observation; Prototypes; Marketing; Industrial Design; Designtänkande; Markandsundersökningar; Kundundersökningar; Produktutveckling; Tjänsteutveckling; Empatisk Design; Behov; Latenta behov; Omedvetena behov; Observation; Prototyper; Marknadsföring; Industridesign;

    Sammanfattning : När företag ska utveckla produkter och tjänster behöver de informationsunderlag om kunder och användare. Traditionella marknadsundersökningar kräver ett rationellt förhållningssätt och avslöjar åsikter och attityder, men uppvisar brister när det kommer till att upptäcka omedvetna behov hos användare. LÄS MER

  3. 23. Facebook-eran – hur kan företag använda sociala medier till affärsutvecklingoch för att personifiera kundens upplevelse av tjänster?

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Birgitta Edberg; [2010]
    Nyckelord :Social Media; Customers Experiences; Co-Creation; Business Development; Product Development; Co-Creation; Service Marketing; Brand; Word-of-mouth; Social Network.;

    Sammanfattning : Abstract The explosion of social networking through social media arose organically by three forces: people, technology and online economy. Today affect friends' recommendations purchasing decisions more than advertising. Customer impact is more effective in social media than the one-way promotional impact. LÄS MER

  4. 24. Vad ska vi göra sen? : En utvärdering och förslag till utveckling av programmet Textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsinriktning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :EMMA LILJEDAHL; ERIKA FREDRIKSSON; [2010]
    Nyckelord :education; evaluation; business development; activity development; university; swedish school of textiles; textile product development focusing on entrepreneurship and business;

    Sammanfattning : Under de år som gått sedan 1970-talets krisår har textilbranschens utseende förändrats. För att hitta nya nischer att utmärka sig i, har företagen velat se ett mer affärsmässigt tänkande i sin organisation, något som snappades upp av Textilhögskolan. LÄS MER

  5. 25. Turism och handel i relation - samverkan som injektion. En fallstudie om hur Helsingborgs aktörer samverkar kring utvecklande av destinationens shoppingturism

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Pamela Persson; Malin Sylvén; [2010]
    Nyckelord :shoppingturism; destination; turistprodukten; samverkan; turism; handel; marknadsföring; nätverk; samarbete; coopetition; samhällsutveckling; affärsutveckling; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Relationen mellan turism och handeln är tydlig men trots detta har det inte forskats tillräckligt kring ämnet och då shoppingturism är av stor betydelse för många destinationer behövs det mer djupgående resonemang om begreppet. Ur ett destinationsperspektiv inkluderar shoppingturism en mängd viktiga aktörer, exempelvis kommun, köpmannaföreningar samt externa handelsaktörer. LÄS MER