Sökning: "produktutveckling marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 42 uppsatser innehållade orden produktutveckling marknadsföring.

  1. 6. Growth Hacker Marketing : Ett nytt arbetssätt inom tech-startups marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nilsson Emma; Hammarström Amanda; [2018]
    Nyckelord :Growth Hacker Marketing; Marketing; Startups; Product Development; Growth Hacker Marketing; Marknadsföring; Startups; Produktutveckling;

    Sammanfattning : Dagens snabbt föränderliga affärslandskap förutsätter att företag ständigt experimenterar med sin produktutveckling och marknadsföring för att anpassa sig till en ökad digitalisering. Företag som inte lyckas tillgodose värde för sina kunder riskerar att utkonkurreras. LÄS MER

  2. 7. Att vara eller inte vara, det är hållbarhetsfrågan : En kvalitativ studie om klädbranschens arbete med CSR inom produktutveckling för att skapa en ekologisk produkt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Frida Ljung; Alexandra Löfgren; [2017]
    Nyckelord :CSR; sustainability; product development; product development process; design choice; material choice; organic product; CSR; hållbarhet; produktutveckling; produktutvecklingsprocessen; designval; materialval; ekologisk produkt;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilken hänsyn “fast fashion”- och “functional fashion”-företag tar till det ekologiska perspektivet inom CSR gällande val av material och design under produktutvecklingsprocessen. Studien syftar även till att undersöka hur målsättningarna i CSR-arbetet skiljer sig åt mellan de olika fallföretagen. LÄS MER

  3. 8. Co-creation as a Market Entry Strategy : Key areas to consider when entering a market by co-creating digital HR-tools

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Linnea Ahlgren; Ahlstrand Rebecca; [2017]
    Nyckelord :Market entry strategy; co-creation; human resources; human resource management; network approach; strategic alliance; early stage company; business strategy; product development; digitalization; Marknadsinträdesstrategi; co-creation; personalfrågor; personalavdelning; network approach; strategisk allians; nyföretagande; affärsstrategi; produktutveckling;

    Sammanfattning : Due to digitalization, companies face a wide range of opportunities and challenges when it comes to attracting, recruiting and retaining talents. To meet these, companies need to present and achieve originality regarding values and corporate culture. One possible solution to this may be customized Human Resource tools. LÄS MER

  4. 9. Hur värderas märkningar? Anmärkningsvärda värderingar hos miljömedvetna livsmedelskonsumenter

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Anton Åstrand; Joakim Karlsson; [2016-08-16]
    Nyckelord :Livsmedelskonsumtion; matval; miljömärkning; värderingar;

    Sammanfattning : För livsmedelskonsumenten finns det möjligheter att göra aktiva matval som påverkar samhället och miljön. Den allmänna bilden i samhället verkar vara att det blir vanligare för konsumenter att handla miljömärkta livsmedel. LÄS MER

  5. 10. AB Småland : En undersökning om kanaler för återbruk åt AB Småland samt möjligheter med miljömärkningar för kommersiell handel.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Produktutveckling

    Författare :Johanna Carrass; Madelen Nordborg; [2016]
    Nyckelord :Sustainable consumption; reuse; sustainability; sustainable society; environment; circular economy and marketing; Hållbar konsumtion; återbruk; marknadsföring; affärsmodell; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Sustainable development has for a long time been a much spoken topic worldwide and so in Sweden. Sustainable development is about creating a social economic and cultural development and to ensure human well-being in balance with the earth´s ecological system. Nowadays sustainable consumption is also a much spoken topic. LÄS MER