Sökning: "produktutveckling marknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 42 uppsatser innehållade orden produktutveckling marknadsföring.
6. Growth Hacker Marketing : Ett nytt arbetssätt inom tech-startups marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Dagens snabbt föränderliga affärslandskap förutsätter att företag ständigt experimenterar med sin produktutveckling och marknadsföring för att anpassa sig till en ökad digitalisering. Företag som inte lyckas tillgodose värde för sina kunder riskerar att utkonkurreras. LÄS MER
7. Att vara eller inte vara, det är hållbarhetsfrågan : En kvalitativ studie om klädbranschens arbete med CSR inom produktutveckling för att skapa en ekologisk produkt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilken hänsyn “fast fashion”- och “functional fashion”-företag tar till det ekologiska perspektivet inom CSR gällande val av material och design under produktutvecklingsprocessen. Studien syftar även till att undersöka hur målsättningarna i CSR-arbetet skiljer sig åt mellan de olika fallföretagen. LÄS MER
8. Co-creation as a Market Entry Strategy : Key areas to consider when entering a market by co-creating digital HR-tools
Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och EntreprenörskapSammanfattning : Due to digitalization, companies face a wide range of opportunities and challenges when it comes to attracting, recruiting and retaining talents. To meet these, companies need to present and achieve originality regarding values and corporate culture. One possible solution to this may be customized Human Resource tools. LÄS MER
9. Hur värderas märkningar? Anmärkningsvärda värderingar hos miljömedvetna livsmedelskonsumenter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : För livsmedelskonsumenten finns det möjligheter att göra aktiva matval som påverkar samhället och miljön. Den allmänna bilden i samhället verkar vara att det blir vanligare för konsumenter att handla miljömärkta livsmedel. LÄS MER
10. AB Småland : En undersökning om kanaler för återbruk åt AB Småland samt möjligheter med miljömärkningar för kommersiell handel.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, ProduktutvecklingSammanfattning : Sustainable development has for a long time been a much spoken topic worldwide and so in Sweden. Sustainable development is about creating a social economic and cultural development and to ensure human well-being in balance with the earth´s ecological system. Nowadays sustainable consumption is also a much spoken topic. LÄS MER