Sökning: "quantitative marketing thesis"

Visar resultat 21 - 25 av 530 uppsatser innehållade orden quantitative marketing thesis.

  1. 21. The influence of institutional factors on the effectiveness of global product launch

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Diego Daniel Vargas Carmona; Mohamed Kamil Morsi Mahmod; [2023]
    Nyckelord :global product launch; institutional factors; panel regression analysis;

    Sammanfattning : In today’s fast-changing markets, many international firms invest a significant amount of money in terms of marketing and technology to launch their products globally. To reduce such costs, a better understanding of the factors that affect the performance of global products launch is needed. LÄS MER

  2. 22. Generation Z Consumers' Attitudes towards Body Diversity in Fashion Advertisements : A quantitative study on the effect of consumers' own body size to their attitude

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Hallberg; [2023]
    Nyckelord :Fashion advertising; body diversity; body positivity; generation Z; fashion industry; Instagram marketing; social media marketing; consumer attitudes; purchase intentions;

    Sammanfattning : This thesis is investigating how consumers’ attitudes on fashion advertisements are affected by the models featured in the advertisements, with the consumers’ own body size being taken into consideration. The topic for the thesis was formed when conducting a thorough literature search, which revealed a gap in research. LÄS MER

  3. 23. Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring : -En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stephanie Farenius; Hugo Norberg; [2023]
    Nyckelord :Construction Industry; Social media; Word of mouth; SME Small and medium sized enterprises ; Marketing; Digital marketing; Traditional marketing; Byggbranschen; Sociala medier; Word of mouth; Små och medelstora företag; Marknadsföring; Digital marknadsföring; Traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning    Titel: Att synas eller inte synas? Hur små byggföretag i Sverige arbetar med marknadsföring -En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Hugo Norberg och Stephanie Farenius. Handledare: Alice Schmuck. LÄS MER

  4. 24. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  5. 25. Exploring sponsorship perception in E-Sports tournaments : How do consumers perceive sponsorship, and what factors influence their perception?

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lelia Yamina Belouadi; Güney Han; [2023]
    Nyckelord :E-Sports; sponsorship; E-Sports sponsorship; perception of sponsorship;

    Sammanfattning : Problem: This thesis addresses the rapid growth and increasing influence of E-Sports asa popular and competitive sport, along with the opportunities it offers for marketing andbrand promotion. Despite its popularity, there needs to be more knowledge andinformation about sponsorship in E-Sports and the dynamics of sponsor relationships withE-Sports consumers. LÄS MER