Sökning: "recension"

Visar resultat 26 - 30 av 61 uppsatser innehållade ordet recension.

  1. 26. EWOMs påverkan på konsumenters köpintentioner : En studie om hur olika personlighetstypers köpintentioner påverkas av recensioner på internet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonas Lindblom; Jonas Åfors; [2018]
    Nyckelord :eWOM; recension; köpintentioner; Big Five; turism.;

    Sammanfattning : Titel: EWOMs påverkan på konsumenters köpintentioner - En studie om hur olika personlighetstypers köpintentioner påverkas av recensioner på internet.   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Jonas Lindblom och Jonas Åfors   Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge   Datum: 2018- maj   Syfte: Syftet med studien är att förklara hur olika personlighetstyper och deras köpintentioner påverkas av eWOM. LÄS MER

  2. 27. Vem är kritiker i dag? : En jämförande studie av litteraturrecensioner i dagspress och på internet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Amanda Norgren; Ebba Larsson; [2018]
    Nyckelord :literary criticism; amatörer; bokbloggar; Goodreads; kulturjournalistik; litteraturkritik; professionell; recension; sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om och hur amatörkritik på internet och sociala medier skiljer sig från kritik i traditionella medier av professionella kritiker. I vår undersökning har vi specifikt fokuserat på litteraturkritik. LÄS MER

  3. 28. Allt som är nytt förflyktigas : Om författarens och förlagens relation till Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Saga Elgenstierna; [2018]
    Nyckelord :Instagram; litteratursociologi; förlag; Sara Bergmark Elfgren; sociala medier; marknadsföring; relationsskapande; läsarinteraktion; kontakt; författare; Norstedts; Habermas; offentlighet; Berman; flyktighet; modernism.;

    Sammanfattning : På sociala medier såsom Facebook, Twitter och Instagram kan både förlag och författare informera om kommande boksläpp, specialerbjudanden och signeringar, och genom att ha en närvaro i dessa medier gör de sig utöver detta tillgängliga och synliga för människorna som köper och läser deras böcker. Författaren har dessutom möjlighet att skapa en relation till sina läsare som sträcker sig bortom böckerna och eventuella intervjuer i traditionella medier. LÄS MER

  4. 29. Visitfjällen.se : En migrering och uppdatering

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

    Författare :Roger Säfström; [2018]
    Nyckelord :Webbutveckling; WordPress; Content Management System; CMS; Page builder; Responsivt gränssnitt; CSS; SiteSmart.;

    Sammanfattning : Målet med detta projekt har varit att migrera och förnya webbplatsen visitfjallen.se. Sidan innehåller ett brett register av olika företag inom områden som upplevelser, boende och restauranger i Sveriges fjällkedjor. Den tidigare webbplatsen var omodern och byggd på ett kostsamt system som saknade flexibilitet. LÄS MER

  5. 30. UI designs for asking for permission to publish users' feedback

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Angelina von Gegerfelt; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper reports the results from a study investigating the effect of three different UI designs for adding a question about the right to publish the user's answer on a Net Promoter Score survey. Net Promoter Score surveys are used in marketing to garner shares on social media by a company's satisfied customers. LÄS MER