Sökning: "reflektion enkät"
Visar resultat 16 - 20 av 72 uppsatser innehållade orden reflektion enkät.
16. Barn i behov av särskilt stöd : - Eller pedagoer i brist på särskilt stöd?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med vårt arbete har varit att undersöka hur verksamma inom förskolan ser på sina förutsättningar att tillgodose alla barns olika behov. Utifrån 15 frågeställningar via en digital enkät kunde pedagoger svara på frågor av både sluten och öppen karaktär. LÄS MER
17. Svårläkta sår: mer än omläggningar : En kvalitativ enkätstudie om distriktssköterskans erfarenheter av den äldre patientens levnadsvanor i samband med sårläkning
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Sårbehandling är en del av distriktssköterskans dagliga arbetsuppgifter, en uppgift som ofta är tidskrävande. Fokus läggs ofta på att hitta rätt förband och omläggningsintervall. Patientens levnadsvanor påverkar sårläkningsprocessen. Genom en helhetssyn och ett samarbete med patienten kan sårläkningen underlättas. LÄS MER
18. Kulturell reproduktion i förklädnad? En studie om litteratururval på yrkesförberedandegymnasieprogramprogram
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med ökad kunskap om den skönlitteratur som läses på yrkesförberedande gymnasieprogram. För att uppnå syftet besvaras följande tre forskningsfrågor:1. Hur förhåller sig litteratururvalet i Svenska 1 på yrkesförberedande program till läroplanens formuleringar om litteratururval i kursen?2. LÄS MER
19. En episk kombo av teater och spel : Underhållning och immersion i spel utformade efter episka teaterprinciper
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Vissa forskare påstår att det finns ett samband mellan underhållning och immersion. Den episka teatern ville att publiken skulle uppleva reflektion och underhållning men samtidigt vara distanserade från pjäsen. Studien ämnar utifrån detta undersöka hur underhållande och immersivt ett spel utformat efter episka teaterprinciper upplevs. LÄS MER
20. Undervisning i förskolan: Ris eller ros? : En kvantitativ och kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar av undervisning i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka förskollärares syn på undervisning i förskoleverksamhet. Vi använder fenomenografi som teoretiskt ramverk, som belyser uppfattningar av fenomen och variationer mellan dem. LÄS MER