Sökning: "reklam mat"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden reklam mat.
1. Elevers upplevelser av hur hälsoperspektiv kopplat till MAT tas upp i hem- och konsumentkunskap
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund Hem- och konsumentkunskap (HKK) är ett viktigt skolämne som syftar till att ge elever nödvändiga verktyg för att bli medvetna konsumenter. Livsmedelsverkets nya kostråd innebär att äta mer mat från växtriket och mindre från djurriket, att äta lagom mycket och att röra på sig. LÄS MER
2. Reklamfilm i 9:16 : Hur reklamfilm utformas för att passa det stående formatet i sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Sociala medier fortsätter att vara en av de största plattformarna förmarknadsföring, men forskningen på området släpar efter. Mobiltelefonen somvisningsfönster är något som filmskapare måste förhålla sig till – men hur hanterasde begränsningar och möjligheter som formatet innebär? Detta arbete harundersökt hur skapare av rörlig reklam förhåller sig till formatet 9:16. LÄS MER
3. The Nordic Keyhole : quantitative analysis of its use in productreformulation and development
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Front of pack nutrition label (FOPNL) could be used to guide consumers to healthier choices. FOPNL were therefore used as a tool for consumers to give guidelines in choosing healthy food. LÄS MER
4. Retorik i reklam
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Jag vill med det här kandidatarbetet undersöka om Aristoteles retoriska element är relevanta idag i reklam på digitala plattformar. Hans element är ethos, logos och pathos. Ethos handlar om karaktärer, t.ex. LÄS MER
5. Vem är Vegorätt? En experimentell studie av förekomsten av stereotyper i reklambilder och konsumenters attityder gentemot vegetarisk mat
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Title: Who is Vegorätt? An experimental study of the relationship between stereotypes in advertisements and consumers’ attitudes towards vegetarian food Seminar date: 2016-05-25 Course: FEKN90, Master Thesis in Business Administration - Marketing, 30 ECTS Authors: Sarah Hellberg, Emelie Lundqvist, Moa Rydlöv Advisor: Clara Gustafsson Key words: Stereotypes, vegetarian food, Consumer Culture Theory, advertisement, attitudes. Purpose: To investigate whether the presence of persons respectively stereotypes in advertisements can influence consumers’ attitudes towards vegetarian food. LÄS MER