Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Generation Y : Så fungerar framtidens arbetstagare

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Norberg; Hugo Sandström; [2013]
    Nyckelord :generation Y; arbetslivsvärderingar; generationsskillnader; nationella kulturer; rekryteringsbudskap; motivationsprogram;

    Sammanfattning : Arbetsmarknaden genomgår just nu ett generationsskifte där den s.k. generation Y (född mellan 1982–1999) stormar ut på arbetsmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Employer Brand - att attrahera, motivera och behålla generation Y för att stärka framtidens konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Dyrssen; Helena Aru; Louise Persson Stiernswärd; [2011]
    Nyckelord :Employer branding; Generation Y; arbetsgivarerbjudande; rekryteringsbudskap; Procordia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att Att undersöka och förstå hur företag arbetar med employer branding och hur employer brand-arbetet kan användas för att attrahera, motivera och behålla medarbetare ur generation Y. Studiens resultat visar att företag arbetar med employer branding externt i attraherandet av potentiella medarbetare genom att kommunicera unika arbetsgivarerbjudanden. LÄS MER

  3. 3. Employer Branding : Ett gränsöverskridande varumärkesarbete

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Åsa Axelsson; Anna Granstig; [2004]
    Nyckelord :Business and economics; Employer Branding; Brand Management; Human Resources; varumärke; rekrytering; image och strategi; Brand; recruitment; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Denna uppsats handlar om hur företag ska kunna attrahera framtida kompetens med en ny varumärkesstrategi. ”Employer Branding” är namnet på denna strategi och beskrivs av konsulter som ett medel för företag att via en genomtänkt varumärkesstrategi profilera företaget på kompetensmarknaden. LÄS MER