Sökning: "relational art"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden relational art.

  1. 1. I dialog med världen : En praktiknära studie om kritiska och utforskande förhållningssätt i Bild åk 9

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Moien Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Critical and exploratory; relational epistemology; sociocultural theory; contemporary art.; Kritisk och utforskande; relationell kunskapssyn; sociokulturell teori; samtidskonst.;

    Sammanfattning : Traditionellt har fokus i bildundervisningen varit att eleverna ska lära sig tekniska färdigheter, vilket kan leda till att de sociala och subjektiva aspekterna förbises. Samtidigt glöms elevernas förmåga att utforska och tänka kritiskt bort, vilket minskar den sociala interaktionen i klassrummet och hindrar eleverna från att fördjupa sin förståelse och insikt i viktiga samhällsfrågor genom diskussioner och dialog med varandra som ett kollektivt samarbete i klassrummet. LÄS MER

  2. 2. Instructions for a Walk Off Line : stanley brouwn’s deviations from the norm as a strategy for arts bureaucracy

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Rosa Simone Paardenkooper; [2023]
    Nyckelord :Arts bureaucracy; stanley brouwn; Fluxus; Conceptual Art; deviation; off line; disorientation; reparative reading; inclusion; instruction;

    Sammanfattning : Instructions for a Walk Off Line engages in a reparative reading of Fluxus and Conceptual artworks, with a focus on the practice of stanley brouwn, to outline a set of strategies for contemporary artists to approach the role of bureaucracy in mediating their relationship with art institutions. This research starts from the observation that modern and contemporary art museums are increasingly invested in inviting underrepresented artists into their spaces without engaging in the necessary structural changes to meet their conditions for being included. LÄS MER

  3. 3. Befrielsegrunden force majeure i den kommersiella avtalsrätten – I teori, praktik och i ljuset av samtida rättsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Hedvig Aspelin; [2023]
    Nyckelord :Avtalsrätt; kommersiell avtalsrätt; förmögenhetsrätt; force majeure; lojalitet; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In recent years, numerous unexpected events and phenomena have emerged, with the covid 19-pandemic serving as a prominent example. This unforeseen occurrence abruptly paralyzed society in many ways, presenting significant challenges. LÄS MER

  4. 4. Comparison of graph databases and relational databases performance

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Einar Asplund; Johan Sandell; [2023]
    Nyckelord :Data Science; Graph database; Relational database; Performance; Benchmark; ANOVA; Computer and System Sciences;

    Sammanfattning : There has been a change of paradigm in which way information is being produced, processed, and consumed as a result of social media. While planning to store the data, it is important to choose a suitable database for the type of data, as unsuitable storage and analysis can have a noticeable impact on the system’s energy consumption. LÄS MER

  5. 5. Ett undersökande arbete av yrkesrollen som bildlärare. Identitetsutveckling genom samtidskonst och porträttskapande med konstbaserade metoder

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Malena Wallin; [2022-11-14]
    Nyckelord :Image didactic; visual art; representation of identity; art-based educational research.;

    Sammanfattning : The present study examines the professional role as an art teacher and how to work with identity development through art-based methods and contemporary art in visual art education. This work is also based on the authors identity development as a teacher educator, reflecting on the values and the mission of compulsory school, but also how values and the mission are experienced by two teacher students the author meets as a teacher educator. LÄS MER