Sökning: "relationsmarknadsföring fotboll"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring fotboll.

  1. 1. Varumärkesbyggande inom professionell fotboll: Sociala mediers påverkan : En kvalitativ studie på fyra allsvenska fotbollsklubbar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Gillberg; Jacob Noor Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesbyggande; Sociala medier; Tik Tok; Snapchat; SMMS; Varumärkesidentitet; Varumärkeslojalitet; Relationsskapande;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra till forskningen kring hur SMMS kan gynna professionella fotbollsklubbar i deras varumärkesarbete. Studien ämnar specifikt att fylla luckan i forskningen kring de senaste trenderna på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Arbetet utanför de kritade linjerna : En kartläggning av Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Arvid Jarmstad; Albin Larsson; [2023]
    Nyckelord :Sponsorship; Relationship marketing; Brand Equity; Exposure; Corporate social responsibility; Sporting performance; Supporters; Sponsorer; Relationsmarknadsföring; Brand Equity; Exponering; Corporate social responsibility; Sportslig prestation; Supportrar;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur corporate social responsibility, sportsliga prestationer och supportrar påverkar Allsvenska herrfotbollsklubbars relationsmarknadsföring gentemot sponsorer. Fotboll är den största sporten i Sverige och sponsorer är en viktig inkomstkälla för svenska fotbollsklubbar. LÄS MER

  3. 3. Kontra Covid : En kvalitativ studie om hur Allsvenska fotbollsklubbar har arbetat med sin marknadsföring under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Lucas Eriksson; Miran Gürses; [2020]
    Nyckelord :allsvenskan; fotboll; marknadsföring; covid; sociala medier; CSR; relationsmarknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how Swedish football clubs in Allsvenskan have handled the Covid-19 pandemic in terms of maintain the relationship with their supporters, maintain their brand and compensate for the financial losses. Method: The method of choice is qualitative research based on semi-structured interviews as the method for data collection. LÄS MER

  4. 4. Nu är det dags för fotboll 2.0 : En studie om hur fotbollsklubbar i Allsvenskan arbetar med relationsmarknadsföring med hjälp av sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Vedran Omanovic; Samira Youkhanna; [2011]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; social media; fotbollsklubbar; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Title: Nu är det dags för fotboll 2.0 I En studie om hur fotbollsklubbar i allsvenskan arbetar med relationsmarknadsföring med hjälp av sociala medier. Short explanation of the title We chose the title “Nu är det dags for fotboll2.0”because it relates to the social habits that occurs between individuals within society today. LÄS MER

  5. 5. Relationsmarknadsföring- Hur Allsvenska Fotbollsföreningar lockar supportrar till arenan

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :JONAS ELVESTÅL; PATRIK TENGBERG; [2011]
    Nyckelord :relationsship marketing; sports marketing; soccerclubs and market strategy; relationsmarknadsföring; idrottsmarknadsföring; fotbollsföreningar och marknadsstrategi;

    Sammanfattning : En ständigt återkommande uppgift för fotbollsföreningar är hur de ska locka supportrartill arenan. I denna uppsats har vi undersökt fenomenet relationsmarknadsföring och ivilken utsträckning det används inom den svenska elitfotbollen. De föreningar somberörts i fallstudien är BK Häcken, IF Elfsborg och Gais. LÄS MER