Sökning: "remote communication"
Visar resultat 21 - 25 av 482 uppsatser innehållade orden remote communication.
21. Hur upplevs ledarskap vid distansarbete?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur arbetstagarna vid en statlig organisation i Mellansverige upplevde ledarskap under distansarbete. Åtta semistrukturerade intervjuer genomfördes och analyserades med en induktiv tematisk analysmetod för att uppnå syftet. LÄS MER
22. Ny på distans : Kontorsarbetares upplevelser av den digitala kommunikationens betydelse under organisationsinträdet
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Denna studie syftar till att studera socialiseringsprocessens andra fas, organisationsinträdet, inom offentliga organisationer under Covid-19 pandemins tid av rekommenderat distansarbete. Detta görs med ett kommunikativt, digitalt perspektiv. LÄS MER
23. Changes in Organization Design Produced by Covid-19 from a Path-Dependence Perspective : A Case Study of a Medical Manufacturing Company
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Covid-19 brought various challenges that the world that was not fully prepared to face since 2019. The pandemic came with both health and economic repercussions, and various organizations had to adapt their Organization Design to confront these new challenges posed by this Black Swan event. LÄS MER
24. Hur fungerar det att leda anställda via pixlarna i dataskärmen? : Distansarbetes påverkan på chefer och dess ledarskap, fokus på tiden efter Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : how does it work to lead employees through the pixels in the computer screen? Remote work's impact on managers and its leadership, with focus on the time after the Covid-19 pandemic. Today's society is becoming more digitized, and the growth has a constant impact on the corporate world. LÄS MER
25. Påverkande faktorer vid upphandling av digitala Informationssystem inom offentligsektor
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Before the pandemic, many public sectors were heavily dependent on American cloud services. When the pandemic broke out, remote work became a necessity, making existing communication systems like Skype, email, and file sharing crucial to support this transition. LÄS MER