Sökning: "restaurang recensioner"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden restaurang recensioner.

  1. 1. It’s so hard to put words on it; an exploratory study on mediation of ambience

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Emil Lehti; [2018]
    Nyckelord :UX; location-centered; restaurant; mediation; ambience;

    Sammanfattning : Retrieving information regarding ambience is difficult since it’s often perceived at a physical location and cannot be easily mediated. This study aimed to explore how ambience at a restaurant or bar can be mediated via a smartphone app. The study was based on the conversation about the relationship of space and place in HCI and CSCW. LÄS MER

  2. 2. Search results: Stockholm Archipelago (152) : En innehållsanalytisk undersökning av hemsidan TripAdvisor och dess skribenters omdömen om logiverksamheter i Stockholms skärgård

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Désirée Monin Nylund; Linnea Andersson; [2017]
    Nyckelord :archipelago; credibility; customer satisfaction; eWOM; Stockholm; TripAdvisor; eWOM; gästnöjdhet; skärgård; Stockholm; TripAdvisor; trovärdighet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur logiverksamheter i Stockholms skärgård har recenserats på hemsidan TripAdvisor samt hur resesidans recensionsverktyg är utformat. Den metod som tillämpades var en innehållsanalys av 152 omdömen vid TripAdvisor. LÄS MER

  3. 3. Recensioner och betyg online : Hur påverkas gästen?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Josefin Andrén; Emilia Brånfelt; [2017]
    Nyckelord :WOM; eWOM; restaurang; pålitlighet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. TripAdvisor : En studie om recensioners påverkan på köpbeslut och image

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Nicolette Kalaiy; Gustav Molander; [2016]
    Nyckelord :TripAdvisor; recensioner; e-WOM; image och köpbeslut.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Vad sägs i den digitala världen? : En studie om eWOMs påverkan inom restaurangbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sandra Duong; Josefine Andersson; [2016]
    Nyckelord :eWOM; recensioner; ratings; restauranger; digital marknadsföring; tjänstemarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur restauranger påverkades av recensioner och ratings gjorda av konsumenter online. De valda recensionssidorna var Tripadvisor och Yelp, samt Facebook som ett socialt nätverk. LÄS MER