Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 260 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Restaurangbranschens rekrytering av generation Z

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Eveline Henje; Emil Redmo; [2023]
    Nyckelord :Workforce supply; employee turnover; restaurant industry; Generation Z; career development.; Kompetensförsörjning; personalomsättning; restaurangbranschen; generation Z; karriärsutveckling;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Serveringspersonalens kommunikations- och interaktionsförmåga : En kvalitativ studie om vikten av en tydlig och bra kommunikation och interaktion mellan serveringspersonal och gäst

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Alicia Skagerström; Jenny Hedberg; [2023]
    Nyckelord :Waiters waitress; communication; interaction; knowledge; craft; Serveringspersonal; kommunikation; interaktion; restaurangbranschen; hantverk.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. Storytelling på sociala medier : En kvalitativ studie om hur storytelling inom hotell- och restaurangbranschen kan användas som verktyg för att bygga varumärke och leverera känslor på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Philip Norman Rondahl; Alma Backlund; [2023]
    Nyckelord :Storytelling; varumärke; sociala medier; Word of Mouth; relationsmarknadsföring; emotionell marknadsföring.;

    Sammanfattning : Storytelling is a popular marketing tool today and can be used in many different ways for companies. The purpose of this study is to investigate how service companies can use storytelling in social media platforms for marketing purposes and branding. LÄS MER

  4. 14. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Malin Augustsson; Isabelle Hedberg; [2023]
    Nyckelord :User-Generated content; Brand attitude; Attitude components; Restaurant; Purchase intention; Användargenererat innehåll; Varumärkesattityd; Attitydkomponenter; Restaurang; Köpintention;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER

  5. 15. How restaurants used digital marketing to keep their customers during the Covid-19

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sertan Ceken; [2023]
    Nyckelord :Digital marketing; Covid-19; customer loyalty; Digital marknadsföring; Covid-19; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Covid-19 affected all industries worldwide and were affected differently, but one industry that faced many setbacks due to the Covid-19 pandemic is the restaurant industry. According to SCB (2021), cities between 50 000 – 99 999 inhabitants decreased by 18,9% in sales. LÄS MER