Sökning: "riksdagsvalet 2011"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden riksdagsvalet 2011.

  1. 11. Politiken – en kapplöpning i opinionsundersökningar : En kvantitativ kartläggning av mediernas gestaltning av politiken genom opinionsundersökningar inför riksdagsvalet 2010

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Helena Jakobsson; Erik Lärke; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Genom en kvantitativ innehållsanalys studeras mediernas användning av opinionsundersökningar och dess gestaltningar av politiken tre veckor innan svenska riksdagsvalet 2010. Uppsatsens syfte ämnar kartlägga omfattningen av kapplöpningsjournalistik i politiska opinionsundersökningar i Aftonbladet och Dagens Nyheter. LÄS MER

  2. 12. Sverigedemokraterna - en utmaning för lärare? : En studie om hur lärare och rektorer på gymnasieskolan förhåller sig till Sverigedemokraterna i undervisningen om politik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Henrik Tofft; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med det här arbetet är att få en fördjupad förståelse för hur skolan förhåller sig till politiska partier som kan tänkas utmana den värdegrund som skolan vilar på.   Just nu är det Sverigedemokraterna som inom rikspolitiken kan tänkas sätta värdegrunden på prov; därför undersöks i den här studien lärares och rektorers förhållningssätt till det partiet. LÄS MER

  3. 13. Skolans demokratiska uppdrag : och gymnasieelevers demokratiska kompetens

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Magdalena Grügiel; [2011]
    Nyckelord :Demokratisk fotsran; Demokratisk kompetens; Samhällskunskap C; Riksdagsvalet 2010; Offentligt etos; Närbyråkrater;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. Samband mellan Identitet & Image - En studie av Centerpartiet

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Berg; David Svenbrink; [2011]
    Nyckelord :Identitet; organisationsidentitet; image; organisationsimage; samband mellan identitet image;

    Sammanfattning : Sammanfattning Under de senaste decennierna har de politiska kampanjerna blivit alltmer professionella och de politiska partierna bör därför likt företagen förlita sig på etablerade marknadsföringsteorier. När politiska partier ska påverka sina väljare är sambandet mellan organisationsidentitet och image viktigt då identiteten ska återspeglas i den image som väljarna har av partiet. LÄS MER

  5. 15. Jakten på berättelsen : en modell för att testa berättelsers potential tillämpad på valfilmerna vid Riksdagsvalet 2010

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Karl Lindberg; [2011]
    Nyckelord :Political communication; commercial; rhetoric; narrative; storytelling; Politisk kommunikation; reklamfilm; retorik; narrativ; storytelling;

    Sammanfattning : In 2010 Swedish political parties used commercials broadcasted on TV for the first time in order to gain votes in a general election. In connection with the election the parties were criticized for not succeeding to formulate a story to the voters that conveyed how they wanted to change Sweden. LÄS MER