Sökning: "rpg games"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden rpg games.

  1. 1. Dungeons without Dragons : Using Tabletop Roleplaying Games for Public Archaeology

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Arkeologi

    Författare :Jess Thompson Spence; [2024]
    Nyckelord :Public Archaeology; Heritage; RPG; TTRPGs; Game Studies; Videogames; Virtual Worlds; Arkeologi; Kulturarv; Archaeogaming; ROG; Rollspel; Spel studier; Dataspel; Virtuella världar;

    Sammanfattning : Among the many shifts within public archaeology and heritage during recent years is an endeavour to find new methods of engagement which has been broadly undertaken within the field. This thesis suggests one such method could be found in the use of Tabletop Roleplaying Games (TTRPGs). LÄS MER

  2. 2. Worldbuilding in roleplaying games : How do secondary narratives make user experiences more immersive?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Dimitra Papacosta; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Immersion; Ludology; Narratology; Roleplaying games; RPG; Side quests;

    Sammanfattning : Digitala rollspel har idag allt större och mer inlevelserika spelvärldar, vilket bidrar till hög inlevelse hos användarna. Följaktligen ser genren såväl stora framgångar inom spelindustrin som ett större forskningsintresse inom akademin. LÄS MER

  3. 3. Non-playable characters' peripheral effect in relation to narrative and worldbuilding in video games

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Yamaan Kashif; [2023]
    Nyckelord :Non-playable character; NPC; RPG; Video Games; Worldbuilding; Narrative; Dialogue;

    Sammanfattning : The goal of this thesis is to find out how non-playable characters (NPC) in their own peripheral way, contribute to the narrative and worldbuilding of a video game. A prototype of a role-playing video game (RPG) was created for this particular study, in order to investigate and measure the effect of NPCs on worldbuilding and narrative in video games. LÄS MER

  4. 4. Player experiences in the game Coridden : A case study examining the intended and perceived player experiences in a co-op action RPG game

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Oscar Nyblom; [2023]
    Nyckelord :Player experience; user experience; playtesting; product reaction cards; video game; case study;

    Sammanfattning : Video games can both be described as a form of art and as digital products. Video games therefore allow for rich interactions and are regarded as more emotional than software and more interactive than films. LÄS MER

  5. 5. “I want to steal that car! -Oh no, just another impulse from a video game” : En kvantitativ enkätstudie om svenska tv-spelares upplevelse av Game Transfer Phenomena

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Andreas Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Game Transfer Phenomena; cyberpsychology; ludology; video games; Game Transfer Phenomena; cyberpsykologi; ludologi; tv-spel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om och hur svenska tv-spelare från olika Facebook-forum har upplevt Game Transfer Phenomena. GTP är ett fenomen där tv-spelens värld påverkar tv-spelarna efter att de slutat spela. Utifrån psykologen Angelica B. LÄS MER