Sökning: "rpg games"

Visar resultat 11 - 15 av 37 uppsatser innehållade orden rpg games.

  1. 11. Grinding from a Player’s and Game Designer’s Point of View

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Patrick Perdomo; [2021]
    Nyckelord :Clicker games; Farming; Grind; Game design; MMORPG; Progression; RPG; Social-games; Sunk cost fallacy;

    Sammanfattning : Frequently in MMORPGs, players will encounter something known to players as farming or grinding. Grinding is a controversial matter in the gaming community, as many do not enjoy it and see it as a sign of lazy and poor game design. However, it is a difficult topic to argue as whatever is a grind, differs for each person. LÄS MER

  2. 12. The impact of spontaneous independent NPC dialogue in RPG games : How do independent uninitiated conversations between various NPC agents in the player’s vicinity affect the player interest in the game narrative?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Robin Norén; [2020]
    Nyckelord :dialogue; believable worlds; non-playable characters;

    Sammanfattning : This paper explores the impact that spontaneous independent NPC dialogues have upon the player experience within a RPG. The study makes use of adjacent established research where dialogue is concerned as a launching point as spontaneous NPC dialogue has not been directly researched. The tests consisted of a playthrough of a two-part prototype. LÄS MER

  3. 13. Viktiga kvaliteter för ett dialogsystem i RPG-spel : En kvalitativ studie av dialogens betydelse för spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Erik Calleberg; Christoffer von Eckermann; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This work is a study with the question What are important qualities within a dialogue system for RPG games? About dialogue systems in RPG games to try to identify important qualities to find out what it is that creates a good dialogue system. In the background, research on dialogue systems, dialogues with NPCs, other forms of dialogue systems and game design is observed. LÄS MER

  4. 14. Design av grafiskt material till ett indiespel: Processen att utveckla en logotypoch webbsida till spelet Heathen Quest.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Desirée Persson; [2019]
    Nyckelord :design process; graphic design; indie game; logotype; marketing materials; website; Designprocessen; grafisk design; indiespel; logotyp; grafiskt material; webbsida;

    Sammanfattning : Målet med detta arbete var att ta fram en logotyp och en webbsida till spelet Heathen Quest. Både webbsidan och logotypen skulle tilltala spelets målgrupp och förmedla spelets känsla: ”Rollspel med klassiska dungeon crawling och moderna inslag”. LÄS MER

  5. 15. Kriget i landet långt borta : En historiebruksanalys av spelet Valkyria Chronicles

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Nicklas Ernberg; [2018]
    Nyckelord :use of history history narratology the west; Historiebruk occidentalism historia narratologi japan rpg jrpg väst;

    Sammanfattning : This study seeks to analyze the japanese role-playing video game Valkyria Chronicles. Since the game uses a fictionalized european scene of World War 2 as its setting, it is an interesting object for analysis. LÄS MER