Sökning: "rpg games"
Visar resultat 21 - 25 av 37 uppsatser innehållade orden rpg games.
21. Från rollspel till roman : En inblick i den intermediala dialogiken mellan Dungeons & Dragons och The Crystal Shard
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : .... LÄS MER
22. Creating Your Fantasy Self : An Analysis of Ethnicity in Character Creators in Computer Fantasy Role-Playing Games
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This thesis examines whether character creators in fantasy role-playing games allow players to create ethnically diverse characters. We studied eight games following a procedure to record perceivable data about the available options, and conducted interviews. LÄS MER
23. Dynamisk kunskapsspridning mellan spelkaraktärer genom konversationer
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : I dagens allt mer stora och öppna RPG-spel (role-playing game) finns behovet av ett system som kan sprida kunskap om spelvärlden eller aktiviteter till spelaren genom konversationer med spelets NPC:er (non-playing characters). Problemet med dagens spel såsom The Elder Scrolls V: Skyrim är att de NPC:er som har tänkts förmedla sådan här kunskap till spelaren, tilldelas den artificiellt beroende på hur långt spelaren har kommit i spelet. LÄS MER
24. SPELARENS IDENTIFIKATION I FÖRHÅLLANDE TILL SPELARKARAKTÄRENS BAKGRUND I VÄSTERLÄNDSKA ROLLSPEL : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Studien i denna rapport undersöker huruvida en spelares identifikation med sin spelarkaraktär i ett spel påverkas av att spelaren har möjlighet att utforma sin karaktärs bakgrundshistoria. Studien innefattar en kvalitativ undersökning och fokuserar på västerländska RPG-spel. LÄS MER
25. Fun with Death and Failure : An exploration of player experiences in a decentralized open world RPG
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Many modern single-player role-playing games offer the player a power fantasy where the experience is designed to make the players feel powerful right from the start, with enemies and challenges that scale to the player characters level and abilities. This study explores what happens with play when power fantasy is replaced with decentralization and especially how this decentralization affects the player’s experience of failure and death. LÄS MER