Sökning: "rural place marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden rural place marketing.

  1. 1. Marketing Sense of Place : recruiting people to Resele

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Elice Jennifer Broge Larsson; [2022]
    Nyckelord :sense of place; place marketing; narrative; Resele; migration;

    Sammanfattning : This Bachelor’s thesis in rural development aims to examine the relationship between place identity and place marketing in a place prized for its efforts to attract new comers. The material has been collected through print and web-based marketing materials, observations in the village and group interviews with active members of the community. LÄS MER

  2. 2. A study of climate labels’ promise to redefine the climate impact of the restaurant industry : a case study of Klimato

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Anne-Sophie Gay; [2022]
    Nyckelord :carbon footprint; climate labelling; restaurant; climate action; environmental communication;

    Sammanfattning : Purpose Collective efforts are needed to reach these ambitious goals to change the status quo to combat climate change. As the food industry accounts for more than one-third of global anthropogenic greenhouse gas emissions, it is one of the single largest contributors to climate change. LÄS MER

  3. 3. Bilden av landsbygden : Hur landsbygdskommuners visioner återskapas på Instagram

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Antonsson; [2020]
    Nyckelord :population decline; Instagram; rural municipalities; place marketing; joint place making; place branding; befolkningsminskning; Instagram; landsbygdskommuner; platsmarknadsföring; gemensamt platsskapande; platsvarumärke;

    Sammanfattning : Utifrån situationen att befolkningen i Sveriges landsbygdskommuner minskar trots att landets befolkning i stort ökar (Erlingsson, Syssner & Ödalen, 2015), blir det allt svårare för dem att upprätthålla en tillfredsställande nivå av service och utveckling (Bjerke & Mellander, 2017; Stockdale, 2004). Attraktionen av intressenter blir därför en förutsättning för att kommunerna ska kunna bedriva sin verksamhet (Fredriksson, Färdigh & Törnberg, 2018). LÄS MER

  4. 4. Platsidentitet i översiktsplanen : en fallstudie om storstadsnära landsbygd

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Anna Wiström; [2019]
    Nyckelord :platsidentitet; landsbygd; platsmarknadsföring; översiktsplan;

    Sammanfattning : I en storstadsregion som Stockholm där både befolkningstillväxten och den ekonomiska tillväxten är hög blir det tydligt att staden och tätorten är det som i första hand presenteras som utvecklingsbar. Staden ses som det främsta föremålet för samhällsplanering. LÄS MER

  5. 5. Platsmarknadsföring : Små och medelstora tätorters platsvarumärkesuppbyggnad via det digitala nätet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Carl Andersson; Sandra Hög; [2019]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; Instagram; Platsmarknadsföring; Platsvarumärke;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to investigate how tourist agencies in rural areas work with their information channels for the place marketing of their destinations and brand management. By means of information channels we mean the tourist agencies' social media, their own website and printed materials. LÄS MER