Sökning: "saas b2b"

Visar resultat 6 - 10 av 28 uppsatser innehållade orden saas b2b.

  1. 6. Mäta bör man : En studie om prestationsmått och kvalitetskriterier inom SaaS-B2B branschen

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Erik Löfgren; Lorenz Pettersson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har SaaS-branschen varit på stark frammarsch och prognoser tyder på ytterligare tillväxt framöver. I en snabbt växande bransch med hård konkurrens ställs stora krav på företagsledningen att fatta rätt beslut för att säkerställa företagens konkurrenskraftighet. LÄS MER

  2. 7. Managing Profit and Growth

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Gustav Geier; [2021]
    Nyckelord :Software as a Service SaaS ; profit-maximization; revenue growth; trade-offs; SaaS metrics; technology; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Few business models are as hyped right now as the Software as a Service (SaaS) model. But how sustainable is it? In the last decade, SaaS has reshaped the software industry and has become a leading delivery model of B2B enterprise software. LÄS MER

  3. 8. Lönsamma relationer mellan företag : En kvalitativ studie på hur leverantörer av högteknologisk SaaS kan arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Per Albin Wilhelmsson; Isak Boghammar; [2021]
    Nyckelord :relationship marketing; B2B; Software as a Service; SaaS; the technology adoption life cycle; early market; Relationsmarknadsföring; B2B; Software as a Service; SaaS; The technology adoption life cycle; tidig marknad;

    Sammanfattning : I denna uppsats diskuteras hur relationsmarknadsföring kan användas av företag som utvecklar högteknologiska SaaS-lösningar för att bygga lönsamma relationer på en tidig marknad. För att svara på frågeställningen “Hur kan högteknologiska SaaS-leverantörer arbeta med relationsmarknadsföring för att attrahera kundgrupperna Innovators och Early adopters på den tidiga marknaden utifrån The Technology Adoption Life Cycle?” har en kvalitativ metod i form av en fallstudie använts. LÄS MER

  4. 9. Churn inom SaaS : En fallstudie om betydelsefulla kundattribut inom ett SaaS-företag med B2B kunder

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Filip Jonson; Love Hedvall; [2021]
    Nyckelord :Churn; SaaS; CRISP-DM; General customer attributes; Behavioral customer attributes; Churn; SaaS; CRISP-DM; Generella kundattribut; Beteendekundattribut;

    Sammanfattning : Software as a service (SaaS) är en affärsmodell som syftar till att användaren prenumererar på en mjukvara Mjukvaran levereras över internet vilket medför att användaren inte behöver tänka på mjukvaruuppdateringar och driftunderhåll av servrar. Churn innebär att användaren avslutar sin prenumeration hos ett företag och därmed slutar vara kund. LÄS MER

  5. 10. Developing a Brand Image on the B2B Market: An case study on the SaaS company PinMeTo

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Pataki; Mihail Aittokallio; [2020]
    Nyckelord :SaaS; Brand Image; B2B branding; B2B; B2B Market; Business and Economics;

    Sammanfattning : Developing a Brand Image on the B2B Market: An explorative case study on brand image of SaaS company PinMeTo 2020 BUSN39 A case study on PinMeTo with 7 semi-structured interviews. The purpose of this study is to explore the most important brand image elements for SaaS companies in a B2B market from an internal perspective and determine how they develop a brand image. LÄS MER