Sökning: "saas b2b"
Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade orden saas b2b.
11. Gårdagens framtid, dagens standard.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
12. Kundanpassning av Software as a Service : Fallstudie på ett svenskt IT-företags affärsmodell
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Industriell EkonomiSammanfattning : Syfte –Syftet med denna rapport var att undersöka två block uraffärsmodellen, värdeerbjudande och intäktsmodell, för programutvecklande företag, verksamma inom B2B och SaaS. Konkret har det undersökts vilken nivå av kundanpassning som är attraktiv för kunderna till programvaruutvecklande företag, samt hur kundanpassning bör integreras i säljarens värdeerbjudande. LÄS MER
13. Användarbortfall av småföretagare på faktureringstjänst på internet : En fallstudie på Fakturan.nu
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den här studien syftar till att undersöka användarbortfall på webbaserad faktureringstjänst för småföretagare. Målsättningen var att, genom kartläggning av enkäter och intervjuer med användare, ta fram åtgärdsförslag för att förhindra framtida användarbortfall från tjänsten. LÄS MER
14. Collecting and Integrating Customer Feedback: A Case Study of SaaS Companies Working B2B
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Even though companies are aiming for an agile way of working, and by that mainly focusing on providing value to their customers, it is challenging to get accurate customer data. Software companies are struggling in effectively and efficiently integrating customer feedback in their development processes. LÄS MER
15. Customer Churn Analysis and Prediction using Machine Learning for a B2B SaaS company
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : This past decade, the majority of services have been digitalized and data more and more available, easy to store and to process in order to understand customers behaviors. In order to be leaders in their proper industries, subscription-based businesses must focus on their Customer Relationship Management and in particular churn management, that is understanding customers cancelling their subscription. LÄS MER