Sökning: "General customer attributes"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden General customer attributes.

  1. 1. Förståelsen mellan pixlarna : En studie om sinnesstämningar i visualiseringar

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Olivia Landi; Alfred Jennfors; [2023]
    Nyckelord :Architecture; visualisation; communication; visualisations; moods; colour; rendering; phenomenology; architectural experience; colour theory; image composition.; Arkitektur; visualisering; kommunikation; visualiseringar; sinnesstämningar; färg; rendering; fenomenologi; arkitekturupplevelse; färglära; bildkomposition;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur olika element i visualiseringsbilder kan justeras för att bättre vägleda kunden vid köp av nyproducerade lägenheter. I dagsläget finns bristande förståelse för hur sinnesstämningar kan användas för att skapa visualiseringar bättre anpassade för ändamålet. LÄS MER

  2. 2. AI Chatbots and Customer Loyalty among Gen Z

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jacob Björkman; Maja Jansson; [2023]
    Nyckelord :AI Chatbot; Customer loyalty; Gen Z Attribute;

    Sammanfattning : The digitalization of society is a major trend that is currently transforming the businesslandscape (Parviainen et al., 2017, p. 63). Within this digital era, the AI chatbot hasemerged (Hsu & Lin, 2023, p. LÄS MER

  3. 3. Digital profilering av lyxvarumärken inom retail : Uppbyggnad av en exklusiv kundupplevelse i en digital kontext

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hanna Håkansson; Karin Victorin; [2021]
    Nyckelord :företagsekonomi; strategi; marknadsföring; varumärkesprofilering; lyxvarumärken; retail; digital;

    Sammanfattning : Title: Digital profiling of luxury brands within retail Digital sales in retail have increased significantly over the past decade and the trend has accelerated as a result of the current Covid-19 pandemic. Motives for luxury consumption are often described as the symbolic desire to achieve a certain status, success and identification. LÄS MER

  4. 4. Kundvärde ur ett helhetsperspektiv vid en kundanpassad produkt : En explorativ fallstudie av kundvärde och värdeskapande ur ett helhetsperspektiv vid kundanpassade produkter.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ebba Nelzén; Matilda Kågebrand Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Customer value; customized products; value creation; holistic perspective; performance measurement; 3D Printing; Kundvärde; kundanpassade produkter; värdeskapande; helhetsperspektiv; prestationsmätning; 3D Printing;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande och att skapa värde har länge varit omtalade fenomen inom företagsekonomisk litteratur. Betydelsen och innebörden av begreppet värdeskapande har dock skiftat från att handla om intern eliminering av icke-värdeskapande aktiviteter till att handla om att skapa värde för kund. LÄS MER

  5. 5. Churn inom SaaS : En fallstudie om betydelsefulla kundattribut inom ett SaaS-företag med B2B kunder

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Filip Jonson; Love Hedvall; [2021]
    Nyckelord :Churn; SaaS; CRISP-DM; General customer attributes; Behavioral customer attributes; Churn; SaaS; CRISP-DM; Generella kundattribut; Beteendekundattribut;

    Sammanfattning : Software as a service (SaaS) är en affärsmodell som syftar till att användaren prenumererar på en mjukvara Mjukvaran levereras över internet vilket medför att användaren inte behöver tänka på mjukvaruuppdateringar och driftunderhåll av servrar. Churn innebär att användaren avslutar sin prenumeration hos ett företag och därmed slutar vara kund. LÄS MER