Sökning: "samverkan skola socialtjänst"

Visar resultat 11 - 15 av 117 uppsatser innehållade orden samverkan skola socialtjänst.

  1. 11. "Ingen ung ska bli kriminell" : Ett brottsförebyggande samverkansarbete mellan skola, socialtjänst, polis och fritid mot ungdomskriminalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Alexandra Filipovic; Anna-Lena Sparf; [2023]
    Nyckelord :SSPF; collaboration; prevention work; success factors; room for manoeuvre; SSPF; samverkan; förebyggande arbete; framgångsfaktorer; handlingsutrymme;

    Sammanfattning : Titel: ”Ingen ung ska bli kriminell” - Ett brottsförebyggande samverkansarbete mellan skola, socialtjänst, polis och fritid mot ungdomskriminalitet. Studiens syfte är att undersöka samverkan mellan socialtjänst, skola, polis och fritid (SSPF) vid ett förebyggande arbete mot ungdomskriminalitet i en stad i Hallands län. LÄS MER

  2. 12. Samverkan mellan socialtjänst och skola : om de professionellas upplevelse av samverkan

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Josefine Baldesten; Moa Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Samverkan; socialtjänst; skola; handlingsutrymme; sekretess; makt och hierarki;

    Sammanfattning : Studien handlar om att studera samverkan mellan socialtjänst och skola och deras upplevelser av det, samt eventuella främjande och hämmande faktorer för samverkan. Studiens ansats är kvalitativ och datainsamlingsmetoden bestod av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 13. SSPF-samverkan som arbetsmetod : En kvalitativ studie om socialtjänstens, skolans, polisens ochfritidens syn på brottspreventiv samverkan kring ungdomaröver verksamhetsgränserna.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Linus Hagström; Maja Hane; [2023]
    Nyckelord :SSPF-samverkan; skola; socialtjänst; polis; fritid;

    Sammanfattning : Då samverkan under den senaste tiden utvecklats till en mycket viktig byggsten i det socialaarbetet fann vi det intressant och givande att belysa just fenomenet samverkan i vår c-uppsats.Vi valde att rikta in oss på SSPF-samverkan vilket är en brottspreventiv samverkansmodellmellan socialtjänst, skola, polis och fritid som riktar sig mot ungdomar som befinner sig iriskzon att lagföras. LÄS MER

  4. 14. "Samverkan kring heder är A och O" : En kvalitativ studie om samverkan kring hedersrelaterat våld och förtryck

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Sararoz Michel; Marina Zado; [2023]
    Nyckelord :Honour; honour based violence; honour killing; honour based violence and oppression; collaboration; collaboration group.; Heder; hedersvåld; hedersmord; hedersrelaterat våld och förtryck; samarbete; samverkan; resursgrupp;

    Sammanfattning : This study examines social authorities' experiences of what it is like to work and collaborate with honour-related violence and oppression. All respondents come from different authorities and are members of a collaboration group aiming to collaborate and work against honour-related violence and oppression. LÄS MER

  5. 15. Mobila team - en möjlighet att arbeta för barnets bästa : Växjö kommuns initiativ för en tvärprofessionell samverkan i det tidiga och förebyggande arbetet för barn och unga

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Mathilda Davidsson; Amanda Holten Nyvaller; [2022]
    Nyckelord :Collaboration; early and preventive work; mobile teams; school; social service; children and youths; the child’s best interests; perspective; professional decision making; discretion; Samverkan; tidigt och förebyggande arbete; mobila team; skola; socialtjänst; barn och unga; barnets bästa; perspektiv; professionellt beslutsfattande; skön; handlingsutrymme;

    Sammanfattning : In cases where children and youths are in need of support from various activities in order to have their needs met, authorities shall collaborate towards the common goal: the child’s best interests. The concept lacks an unambiguous definition and professionals should make decisions adjusted to the child’s individual needs. LÄS MER