Sökning: "school marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 317 uppsatser innehållade orden school marketing.

  1. 1. The Challenges of a Swedish SME in Entering the Chinese market - A case study on the market entry process of Cibes Lift Group AB to the Chinese market

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Malthe Vesström; Syed Nabil Raiyan; [2019-03-19]
    Nyckelord :SME; internationalization; emerging market; China; barriers; internal; external; challenges;

    Sammanfattning : MSc in International Business and Trade.... LÄS MER

  2. 2. ”Maten är kass, men lärarna är snälla” : Recensioner av gymnasieskolor - ett beslutsunderlag för gymnasievalet på skolmarknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap; Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Mohammed Barakat; Rolf Östergren; [2019]
    Nyckelord :School; high school; secondary school; upper secondary school; review; reviews; rating system; review texts; rating; ratings; devolution; decentralization; municipalization; independent education reform; school reform; school choice; customer choice systems; customer choice models; voucher system; check system; school vouchers; freedom of choice; discourse; market discourse; marketization; market-oriented education system; market school; market; school marketing; school market; schools marketing; school information; school reviews; student reviews; open house; exit; voice; information society; information problems; information asymmetry; identity; identity creation; segregation; school segregation; content analysis; discourse analysis; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; liquid modernity; the risk society; Skola; skolan; gymnasiet; gymnasium; gymnasieskola; gymnasieskolan; gymnasieskolor; recension; recensioner; recensionssystem; recensionstext; recensionstexter; betyg; recensionsbetyg; omdöme; omdömen; decentralisering; decentraliseringen; kommunalisering; kommunaliseringen; friskolereform; friskolereformen; skolreformer; skolval; kundval; kundvalssystem; kundvalsmodell; kundvalsmodellen; vouchersystemet; vouchersystem; voucher; checksystem; skolpeng; valfrihet; valfriheten; skolval; skolvalet; gymnasieval; gymnasievalet; frisökning; diskurs; marknadsdiskurs; marknadisering; marknadsanpassad; marknadsanpassning; marknadsskola; marknadsskolan; skolmarknad; skolmarknaden; skolors marknadsföring; skolinformation; skolrecensioner; elevrecensioner; öppet hus; gymnasiemässa; sorti; sorti-strategi; protest; exit; voice; informationssamhälle; informationssamhället; informationsproblem; informationsproblemet; informationsasymmetri; identitet; identitetsskapande; segregation; skolsegregation; innehållsanalys; diskursanalys; Thomas Ziehe; Ulrich Beck; Zygmunt Bauman; den flytande moderniteten; risksamhället;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med uppsatsen är att få en förståelse för vad det är elever som söker till gymnasieskolan kan tänkas möta då de läser recensionstexter. Syftet är således att kartlägga recensionssystemets omfattning och innehåll kvantitativt; vad som tas upp i recensionstexterna, samt att undersöka hur recensionstexterna är konstruerade. LÄS MER

  3. 3. Football franchise pricing – Finding the right valuation method while factoring in potential investment motivations

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Yan Felten; [2018-07-04]
    Nyckelord :Sport economy; Sport finance; Football economy; Football club valuation; Value drivers; Intrinsic value; Relative valuation; Price index; Investment motivation; Pricing rationales;

    Sammanfattning : MSc in Finance.... LÄS MER

  4. 4. From generation me to generation we es of using car sharing services

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Louise Edlund; Husnia Kabiri; Karin Lindblad; [2018-07-03]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  5. 5. How do consumers make sense of sustainable consumption: a study on lived experience and discourses

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Trang Le; Angela Pavasovic; [2018-07-03]
    Nyckelord :Sustainable consumption; sustainable clothes; sustainable discourses; fashion discourses; identity creation;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER