Sökning: "second language readers"
Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden second language readers.
11. The journey of the Valentinian hero - Outlining the imaginative world of early Christian apocalyptic narratives : A comparative study of the Apocalypse of Paul (NHC V, 2)and the First Apocalypse of James (NHC V, 3 & TC 2)
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Background: This thesis aims to show that the narratives of the Nag Hammadi Apocalypse of Pauland First Apocalypse of James are written for a Valentinian audience. The purpose is to broaden the field of research on Valentinianism by showing how the authors and their implied readers composed and perceived the texts in question. LÄS MER
12. Glosor i rampljuset : en studie av ordinlärning i engelska via läromedel och Readers Theatre
M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Andraspråksinlärning förutsätter att elever lär sig nya ord och därmed förutsätter ett välfungerande minne och undervisningsmetoder som utnyttjar hur minnet lagrar och återkallar ord. I svenska grundskoloranvänds ofta den traditionella metoden, där elever får bekanta sig med nya ord och fraser (det vill säga glosor) genom att ta del av olika läromedelsbaserade texter och inspelningar i samband med en gloslista som ska instuderas till ett kommande glosförhör. LÄS MER
13. “Our readers consider themselves activists” : A Mixed-Method Study of Consumption Discourses and Activism in Teen Vogue
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : During the year of 2017 and 2018, the online magazine Teen Vogue saw an immense rise in reader statistic after laying all efforts on digital channels and increasing content about social issues to attract audiences of young people. Teen Vogue is a form of lifestyle journalism. LÄS MER
14. Complex Word Identification for Swedish
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för lingvistik och filologiSammanfattning : Complex Word Identification (CWI) is a task of identifying complex words in text data and it is often viewed as a subtask of Automatic Text Simplification (ATS) where the main task is making a complex text simpler. The ways in which a text should be simplified depend on the target readers such as second language learners or people with reading disabilities. LÄS MER
15. ENVISIONING YOUNG ADULT LITERATURE : A STUDY ON TEACHING ENVISIONMENT IN THE ESL-CLASSROOM
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : This essay is based on Judith A. Langer’s many years of literacy research and her concepts of ‘the literate mind’ and ‘envisionment building’ in the classroom. LÄS MER