Sökning: "service price"

Visar resultat 21 - 25 av 560 uppsatser innehållade orden service price.

  1. 21. Top-down cost assessment and market regulatory conditions affecting BESS feasibility in the Spanish framework : Exploring the viability of utility-scale stand-alone Battery Energy Storage Systems in Spain

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Pere Abelló Sunyer; [2023]
    Nyckelord :Battery Energy Storage Systems BESS ; Regulatory framework; Operational optimization; Economic viability;

    Sammanfattning : This thesis report provides a comprehensive analysis of the regulatory landscape governing Battery Energy Storage Systems (BESS) in Spain and offers insights into their operational optimization and economic viability. The study centers on a 40 MW BESS and explores three distinct case studies, each representing varying system durations (one, two, and four hours) and two different electricity price scenarios (2019 and 2022). LÄS MER

  2. 22. Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende och finansiell prestation- En jämförande studie av hur hållbarhetsmått och konsument-hållbarhetsanseende påverkar företags finansiella prestation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Martell; Isabella Träskman; Jessica Wigren; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhetsmått; hållbarhetsanseende; finansiell prestation; hållbar marknadsföring; informationsasymmetri. Sustainability measures; sustainability reputation; financial performance; sustainable marketing; information asymmetry.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende och finansiell prestation En jämförande studie av hur hållbarhetsmått och konsument-hållbarhetsanseende påverkar företags finansiella prestation Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ella Martell, Isabella Träskman och Jessica Wigren Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende, finansiell prestation, hållbar marknadsföring, informationsasymmetri Forskningsfråga: Vad är relationen mellan företags prestation i hållbarhetsmått och deras finansiella prestation? Vad är relationen mellan företags hållbarhetsanseende hos konsumenter och deras finansiella prestation? Har företags hållbarhetsanseende hos konsumenter eller företags prestation i hållbarhetsmått starkast effekt på den finansiella prestationen? Syfte: Syftet med studien är att med utgångspunkt i relevant forskning och teori empiriskt testa hur hållbarhetsmått och hållbarhetsanseende påverkar den finansiella prestationen hos företag. Metod: En kvantitativ studie där sekundärdata har samlats in för att testa sambandet mellan hållbarhet och finansiell prestation, genom statistiska tester, regressionsanalys och korrelationsanalys. LÄS MER

  3. 23. Sociala mediers påverkan på köpbeslut bland konsumenter i åldern 40-60 år

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Andy Garcia; Isra Hallak; [2023]
    Nyckelord :Purchase decision process; electronic word of mouth; social media; generation X; Köpbeslutprocessen; elektronisk word of mouth; sociala medier; generation X;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to gain a deeper understanding of how Generation X perceive that their purchase decisions are influenced by their use of social media. Method: The study is based on a qualitative research strategy. A semi structured interview was applied. LÄS MER

  4. 24. Looking Ahead: The Future of the Offline Channel for Digital-born Retailers

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Anna Kälebo Johansson; Michelle Malmström; [2023]
    Nyckelord :Fashion retailing; E-commerce; Offline channels; Virtual shopping; Price image; Billboard effect; Customer acquisition cost; Retail death;

    Sammanfattning : During recent years, there has been a significant increase in e-commerce and the demand for it among customers. It has become imperative for new fashion retailers to have a digital presence, and the outbreak of Covid-19 has further accelerated this trend, amplifying the importance of having a presence online. LÄS MER

  5. 25. Strategic Key Success Factors for Divesting in the Nordics : A case study of divestitures advised by KPMG

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Victor Keller; Erik Kristiansson; [2023]
    Nyckelord :Strategy; Divesting; Success Factors; Success; Strategi; Avyttring; Framgångsfaktorer; Framgång;

    Sammanfattning : Over the past decades, the divestiture market has steadily been growing but there are signals that indicate that a large portion of these transactions can be seen as unsuccessful. To improve the number of successful divestitures, the purpose of the study is to identify key success factors that can help firms to succeed with their divestitures in the Nordic market. LÄS MER