Sökning: "services branding"

Visar resultat 1 - 5 av 95 uppsatser innehållade orden services branding.

  1. 1. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Said Can; Timmy Martinsson; Mohammed Ibrahim; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER

  2. 2. Hot och möjligheter med att införa AI-drivna chattbotar som ett verktyg inom kundtjänst : En studie om utmaningar, drivkrafter och hinder för införande av en AI-driven chattbot inom kundtjänst hos Monitor ERP System AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Tomas Ringefors; [2023]
    Nyckelord :Automation; AI; Artificial intelligence; Chatbot; Customer service; Challenges; Driving forces; Barriers; Automatisering; AI; Artificiell intelligens; Chattbot; Kundtjänst; Utmaningar; Drivkrafter; Hinder;

    Sammanfattning : With the rapidly increasing rate of development artificial intelligence (AI) has experienced in recent years, more and more companies have begun to recognize the benefits and possibilities of the technology. This study is a qualitative interview study that has explored and evaluated which challenges are encountered today in customer services and which driving forces and barriers exist in introducing an AI-driven solution with a focus on chatbots. LÄS MER

  3. 3. Finding the Perfect Fit : A Study of Person-Organisation Fit Between Generation Z and Employers

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Colliander; Evelina Olsson; [2023]
    Nyckelord :employer branding; generational shifts on the labour market; generation Z; personal branding; person-organisation fit;

    Sammanfattning : This thesis explores the conditions for perception of a person-organisation (P-O) fit between Generation Z (Gen Z) and employers in a talent acquisition context. The study is based on the presumption that the perception the candidate gets of the employer is based on the employer’s brand and vice versa. LÄS MER

  4. 4. Beyond the logo: the role of branding in B2B services : A case study on the perceptions of the influence of branding in the purchase of recruitment services

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Simone Johansson; Alva Thiel; Jennie Wallin; [2023]
    Nyckelord :B2B buying behaviour; Branding; Service industry; Service branding;

    Sammanfattning : Background: In the last decade, digitalisation and globalisation have intensified competition and customer power, making price and quality minimum requirements rather than differentiators. As a result, branding has become crucial in the B2B context for creating competitive advantage and customer loyalty. LÄS MER

  5. 5. Näringslivsutveckling med mål om tillväxt i kommuner : En kvalitativ studie av samverkan för attraktivitet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema teknik och social förändring

    Författare :Balder Ullmann; Hasth Filip; [2022]
    Nyckelord :tillväxt; näringslivsutveckling; attraktivitet; samverkan; place branding; citymarketing;

    Sammanfattning : Kommuner i Sverige har genom det kommunala självstyret möjlighet att själva styra över hur deska fördela sina resurser och definiera målsättningar. Kommunens uppgift att erbjuda godalevnadsförhållanden och tjänster till sina medborgare finansieras av skatteintäkter från arbetstagare som sysselsätts i offentlig verksamhet och näringsliv med produktion av varor och tjänster. LÄS MER