Sökning: "sexual appeals"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden sexual appeals.

  1. 16. En muntlig utsaga - ett halvt bevis. En kritisk granskning av stödbevisningens betydelse för den muntliga utsagans framgång i brottmålsprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Andreas Sakko; [2012]
    Nyckelord :stödbevis; stödbevisning; muntlig utsaga; bevisvärdering; fri bevisvärdering; bevisprövning; fri bevisprövning; crmiminal law; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Sammanfattning I Sverige råder fri bevisprövning med fri bevisvärdering. Det innebär att inga formella regler uppställs för hur ett bevis ska värderas eller vilka metoder som ska tillämpas av domstolen vid bevisvärderingen. LÄS MER

  2. 17. Film som kommunikation : En studie av gymnasieungdomars filmarbete

    Master-uppsats, Pedagogiskt arbete

    Författare :Jenny Karlsson; [2011]
    Nyckelord :film; skola; socialisation; språk; kommunikation; internet;

    Sammanfattning : The starting point for this work was a discussion between my supervisor and myself during my teaching training. The discussion concerned the appropriateness of allowing students make films with sexual content. Film gives young people the opportunity to express their feelings and broaden their views. LÄS MER

  3. 18. Ett mongo, en bög, en massmördare - och ett u-landsproblem som kryper under skinnet : En kvalitativ studie av vilken typ av känslor och attityder som väcks hos konsumenter när de exponeras för provokativ reklam

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Julia Porselius; Maja Rudhe; [2010]
    Nyckelord :Provocative commercials; Provocative advertising; Emotional marketing; Feelings; Emotions; Attitudes; Advertising attitudes; Provokativ reklam; Provokativ marknadsföring; Känsloladdad marknadsföring; Känslor; Emotioner; Attityder; Reklamattityder;

    Sammanfattning : I en värld där konsumenten dagligen överöses av kommersiella budskap är det många gånger svårt, för att inte säga omöjligt, för företag att synas. Ett tuffare klimat kräver tuffare tillvägagångssätt, vilket har resulterat i nya marknadsföringsmetoder. LÄS MER