Sökning: "silent reading"

Visar resultat 6 - 10 av 52 uppsatser innehållade orden silent reading.

  1. 6. Högläsning på högstadiet : En undersökning av elevers åsikter och högläsningens inverkan på läsförståelsen och läslusten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Cecilia Fält; [2022]
    Nyckelord :Reading aloud; reading literacy; reading motivation;

    Sammanfattning : This study examines older students’ attitudes towards being read to in the classroom, with a focus on reading literacy and reading motivation. The examined students are in year 7-9, and a total of 31 students participated in the study. LÄS MER

  2. 7. Hur påverkar högläsning respektive tyst läsning elevers läsförståelse?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sandra Grujicic; Neda Akbarnejad; Rejin Haji; [2022]
    Nyckelord :oral reading; reading aloud; silent reading; elementary education; reading comprehension; högläsning; tyst läsning; lågstadieelever; mellanstadieelever; läsförståelse;

    Sammanfattning : This literature study was conducted with the aim to examine how elementary school teachers use oral reading and silent reading in the classroom, and whether and in what way the two reading strategies benefit students’ reading comprehension. The questions that the study is based on are ”what purpose does the teacher have with reading aloud and silent reading in the classroom?” and ”is reading aloud and silent reading beneficial for student’s reading comprehension, and in what way?”. LÄS MER

  3. 8. "Jag har en elev som läst samma bok i tre år" : En interventionsstudie i tystläsning i årskurs 6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Lova Magnusson; Wiidh Fanny; [2022]
    Nyckelord :tystläsning; mellanstadiet; stöttning; självbild; utvecklingszon; läslust; attityd; läsmiljö.;

    Sammanfattning : The main purpose of this study is to examine what leads to some students reading while others won’t and how students self-concept is related to their literacy development. The students' perception and attitudes to the silent reading affect their reading situation, therefore we asked: “What do the non-readers need to get more involved?”. LÄS MER

  4. 9. Textlösa böcker : Ett möjligt verktyg för läsfrämjande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Åsa Gyllin; [2022]
    Nyckelord :Textlösa böcker; läsfrämjande; språkutveckling; silent books; läsmotivation; läslust;

    Sammanfattning : Reading among young people is decreasing, which is worrying, considering that good reading skills are crucial for personal development as well as for understanding the modern society. The objective of the present study has been to explore the practice of using textless books to favour reading, since research shows that there are some advantages in doing so. LÄS MER

  5. 10. ‘The Gaps Between Stories’ : Examining the Gray Area of Sexual Consent in The Handmaid’s Tale

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Paulina Sundqvist; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This project’s aim was to examine how the institutionalization of rape and sexual violence becomes problematic if analyzed through the conceptual lens of consent and complicity. After this close reading of consent and sexual violence, the answers are still not clear or easily discerned. LÄS MER