Sökning: "silent reading"
Visar resultat 21 - 25 av 52 uppsatser innehållade orden silent reading.
21. Den läsande hjältinnan : Kön, begär och intimitet i tre romaner av Fredrika Bremer
Master-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionenSammanfattning : This thesis explores fictional representations of women’s reading practices in the early novels of Fredrika Bremer. I examine these in relation to the negotiations of reading habits in Sweden and Europe during the 1830’s, particularly pertaining to questions of gender, intimacy, desire, and corporeality. LÄS MER
22. The Art of Enchantment - Examining the Role of Fantastic Narratives in Service Experiences Through the Case of Escape Rooms
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : The concept of an economy of experiences represents a social phenomenon which has been gaining momentum within both industry and academia in recent years, with experiences being hailed as the new predominant offering. Yet, while the ability of narratives to address people emotionally, enrich, and differentiate experience offers by creating so-called magic has been recognised, the potential of the narrative genre centrally concerned with magic and the discovery of new worlds seems thus far to have been neglected in the context of experience co-creation. LÄS MER
23. Tystläsning i helklass : Av gammal vana eller en lektion med syfte?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : Independet silent reading - Out of old habit or a lesson with purpose? The aim of this study was to examine whether teachers use the method of independent silent reading purposefully or if they do it out of old habit. The research focuses on what purpose the teachers have and which working methods they use when working with silent reading. LÄS MER
24. Högläsning : en studie kring högläsningens tillämpning i samtida undervisningar och dess tänkta effekter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Based on the previous review (Levin & Sjöstedt.2016) we discovered that reading aloud was an advantage for children's future Reading and-writing comprehension. The purpose of this work is, therefore, to visualize the application of reading aloud in contemporary education. LÄS MER
25. ”Det är inte bara att sätta böckerna i händerna på eleverna” : En intervjustudie om lärares förhållande till elevers tysta läsning
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Det här är en intervjustudie om lärares attityd till den tysta läsningen i klassrummet och hur de arbetar med den. Stort fokus läggs på lärares påverkan på elevers tysta läsning, och läraren som en läsande förebild. Vidare tar uppsatsen upp medvetna och omedvetna sätt som lärare motiverar elever till tyst läsning. LÄS MER